ایجاد 600 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در سیستان و بلوچستان/ بهره‌برداری از نیروگاه افق زاهدان تا پیک 99

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: سیستان و بلوچستان برای سال 1400 نیاز به حدود 600 مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی دارد که بخش عمده آن با احداث نیروگاه افق زاهدان تامین می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حمیدرضا عظیمی، معاون برنامه‌ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، درباره پروژه‌های در دست احداث نیروگاهی در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بیش از یک هزار و 350 مگاوات نیروگاه حرارتی در این استان در حال بهره‌برداری است که می‌توان به پروژه‌های در دست بهره‌برداری اعم از بخش نیروگاه گاز چابهار، زاهدان، کنارک، بمپور و ایرانشهر اشاره کرد.

او از بهره برداری نیروگاه بخار ایرانشهر با ظرفیت 256 مگاوات گفت و مطرح کرد: از 5 نیروگاه مورد اشاره، 4 نیروگاه توسط بخش دولتی در حال بهره برداری است و نیروگاه گازی چابهار با ظرفیت 414 مگاوات توسط بخش خصوصی احداث شده است.
عظیمی اضافه کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، برای افق 1400 در حدود 600 مگاوات برق برای استان نیاز داریم تا به ظرفیت نیروگاه های منطقه افزوده شود.

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی افزود: در این راستا فعالیت های گسترده ای انجام شده است و عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی افق زاهدان در شهریورماه امسال آغاز شد که کمک زیادی به پایداری شبکه برق در سال های آتی خواهد داشت.
او با بیان اینکه با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته دو بخش گاز این نیروگاه تا سال 99 وارد مدار تولید برق خواهد شد، گفت: واحد بخار آن نیز تا سال 1400 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عظیمی ادامه داد: این نیروگاه تماماً توسط بخش خصوصی در حال اجراست و در حدود 290 میلیون یور ارزش سرمایه‌گذاری آن است که 70 درصد از منابع خارج کشور سرمایه‌گذار آن تامین می کند و 30 درصد مابقی توسط سهامداران انجام می شود.

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: علاوه بر این نیروگاه، یک نیروگاه دیگر با ظرفیت 42 مگاواتی ظرف ماه آینده وارد مدار شبکه برق زاهدان می شود و از طرفی دیگر عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه چابهار آغاز شده که تا سال 1399 حدود 160 مگاوات برق به مدار تولید وارد خواهد شد.
انتهای پیام/

کد خبر: 969613

وب گردی

وب گردی