طراحی برنامه گفتمان سازی امنیت اقتصادی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی

مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی طی گزارشی، برنامه گفتمان سازی امنیت اقتصادی در اقتصاد مقاومتی این مرکز را برای مدیران و متصدیان مشاغل حساس تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس بند 19 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر شفاف سازی اقتصاد و سالم سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت ها و زمینه های فسادزا در حوزه های پولی، تجاری ارزی و ... و در راستای بهره گیری از ظرفیت مدیران مشاغل حساس دستگاه ها برای مقابله با فساد با اولویت پیشگیرانه و همچنین بر اساس بند 21 سیاست های مذکور (تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن بویژه در محیط های علمی، آموزشی و رسانه ای و تبدیل آن به گفتمان ملی) مرکز حراست با همکاری سازمان حراست کل کشور از طریق برگزاری نشست های توجیهی برای مدیران مشاغل حساس دستگاه های دولتی برنامه "گفتمان سازی امنیت اقتصادی در اقتصاد مقاومتی" را پیگیری کرده است.

این گزارش از جمله سرفصل های تبیینی نشست های مذکور را شامل "تبیین اقتصاد مقاومتی و نقد و برداشت های ناصحیح از مفاهیم اقتصاد مقاومتی"، "عوامل و موانع ذهنی و عینی توسعه اقتصاد مقاومتی در برون رفت از این چالش ها" و "تبیین و بررسی سیاست ها و برنامه های اقتصاد ستیزی بیگانگان و ضد انقلاب و راهکارهای مقابله علمی با این برنامه ها" اعلام کرده است.

بنا بر اعلام مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی "بررسی عوامل کاهش اعتماد عمومی به اقتصاد کشور شامل کارکردهای رسانه های بیگانه و ضد انقلاب، فساد انگاری و مفاسد اقتصادی" و " بررسی کارکردهای اقتصاد سیاه و غیر رسمی اعم از شایسته و ناشایسته و اقتصاد رانتی در بروز اخلال در اقتصاد کشور" از جمله دیگر سرفصل های تبیینی برنامه "گفتمان سازی امنیت اقتصادی در اقتصاد مقاومتی" بوده است.

این گزارش با اعلام اینکه در این خصوص تا کنون بیش از 75 نشست در 45 دستگاه دولتی برگزار شده است، بیان میدارد: برابر افکار سنجی صورت گرفته پس از برگزاری این نشست ها، دیدگاه مدیران و متصدیان مشاغل حساس نسبت به مفاهیم اقتصاد مقاومتی و مولفه های اعتماد زدا از اقتصاد کشور تغییر بیش از 65 درصدی یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969624

وب گردی

وب گردی