میر: اختصاص تخفیف شهریه به مناطق محروم، موجب رضایت‌مندی قشر ضعیف مردم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، گفت: تخفیف 50 درصدی شهریه مناطق محروم در زمان مدیریت جدید اعلام شد و نوعی از رضایت مندی را در میان قشر ضعیف مردم به وجود آورده که یک مسئول به این شکل به مناطق محروم توجه داشته است. 

دکتر سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف مهم دانشگاه آزاد زاهدان درسال تحصیلی جدید گفت: مهم‌ترین برنامه واحد زاهدان ایجاد زمینه‌‌ای برای اشتغال مردم و کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای است تا دانشگاه از آموزش محوری خارج شده و به سمت تولید شغل، کسب مهارت و حل مشکلات جامعه حرکت کند که درآمدی هم برای دانشگاه باشد. همچنین در ایام محرم همایش‌‌هایی درباره قیام عاشورا از منظر اهل سنت داریم که با حضور سخنرانان خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: چندین مراکز آموزش عالی سما در سطح استان با توجه به گستردگی و محرومیت موجود در این استان ایجاد کردیم و با توجه به اینکه هنوز مدارس کپری در سطح استان داریم دانشگاه آزاد در زمینه ایجاد مدارس و آموزشگاه‌‌ها تلاش چشمگیری داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطر نشان کرد: دو واحد بین الملل در شمال و جنوب استان داریم که در مقطع کارشناسی پذیرش دارد و در حال حاضر پذیرش دانشجوی خارجی در این واحدها را از کشور افغانستان داریم. تخفیف 50 درصدی شهریه مناطق محروم در زمان مدیریت جدید اعلام شد که نوعی از رضایت‌مندی را در میان قشر ضعیف مردم به وجود آورده و یک مسئول به این شکل به مناطق محروم توجه داشته است.

سلطانعلی میر یاد آور شد: در واحد زاهدان شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها فعالیت گسترده‌‌‌ای دارند و محصولاتی که در این واحدها به تولید رسیده درصدد تجاری سازی آنها هستیم تا شرکت‌های جدیدی که دارای ایده و اندیشه هستند در تعامل سازنده با دانشگاه از مرحله ایده به محصول برسند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شرکت های فناور یک ماده رسی تولید شده که اثرات مفیدی در مقابله با ریزگردها دارد و دانشگاه باید به سمتی رود که به جای آموزش محور، مسئله محور باشد تا بتوانیم مسائل و مشکلاتی که در استان وجود دارد مثل ریزگردها و خشکسالی را به فرصت تبدیل کنیم. درحال حاضر واحد زاهدان درصدد ایجاد یک مرکز مطالعاتی، مجتمع فرهنگی‌ و رفاهی چابهار است؛ همچنین در حوزه صنایع غذایی طرح‌‌‌های فراوانی داریم که در مرحله بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969635

وب گردی

وب گردی