رئیس سازمان سینمایی با مدیر جشنواره فیلم شانگ‌های دیدار کرد

محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی با مسئولان و مدیر جشنواره فیلم شانگ‌های چین دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، محمد مهدی حیدریان در این دیدار گفت: تقویت ارتباطات با حضور در جشنواره ، شرکت تعداد بیشتر فیلم در جشنواره و داشتن بخش های ویژه از سینمای ایران در جشنواره شانگ‌های چین و حضور چین در جشنواره جهانی ایران اتفاق خوبی برای دو کشور است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت کمربند جاده ابریشم چین اظهار کرد: از سیاست چین نسبت به این کمربند اطلاع داریم و می دانیم که از چه زمانی آنرا دنبال می کند تا اتفاق مهمی در این حوزه بیافتد. در جلسات قبلی هم تاکید کرده بودیم که این کمربند برای ما مهم است و آمادگی داریم تا مجدد آنرا احیاء کنیم.

وی ادامه داد: درست است کارکرد این کمربند به یک قصد تجاری تمام شد اما ماندگاری اش به این دلیل است که کمربندی فرهنگی است.اگر ما و چین می‌خواهیم این کمربند دوباره احیاء شود باید فعالیت فرهنگی کشورهای در این مسیر را تقویت کنیم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا به جز حضور در جشنواره جهانی ایران در جهت سیاست همکاری بیشتر برای حضور در بازارها و تولید مشترک نیز همکاری های بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت جشنواره فیلم شانگ‌های در آسیا گفت: این جشنواره باید بتواند محلی برای گردهم آوردن سرمایه گذاران، کارگردان ها و تهیه کنندگان باشد و نقش خود را در تولید در کنار جشنواره داشته باشد. بازار چین بازار بسیار بزرگی برای سرمایه گذاران است بنابراین خوب است سهمی از بازار چین برای کشورهای حوزه این کمربند وجود داشته باشد.

حیدریان اظهار داشت: پیشنهاد می کنم جشنواره فیلم شانگ‌های در کنار نقشی که ایفا می کند از کشورهای این کمربند به عنوان داور و عضو ثابت (هر سال یک کشور) استفاده کند زیرا این امر در تقویت مناسبات موثر است.

در این دیدارامیراسفندیاری مشاور بین الملل سازمان سینمایی نیز گفت: در طول سال های گذشته مراودات زیادی با چین داشتیم و بارها با گروه های چینی به توافق رسیدیم اما در اجرا اتفاقی نیافتاده است اما اینکار بر عکس است اتفاقاتی برای نمایش فیلم های ایرانی در چین خواهد افتاد که اتفاق خوبی است.

در این دیدار فوون ژیا مدیر جشنواره شانگ‌های چین بر حضورمستمر ایران در این جشنواره و همکاری بیشتر ایران در تولید مشترک و همچنین حضور پر رنگ ایران در برنامه« یک کمربند یک راه» تاکید داشت.

رائد فریدزاده معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر شورایعالی بین الملل، حسن نجاریان، داریوش دالوند و کامیار محسنین به همراه مسئولانی از جشنواره فیلم چین دیگر حاضران در این جلسه بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969645

وب گردی

وب گردی