مدارس تخریبی در تهران رکورد زد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی بیش از ۸۰۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می‌شود تا در اختیار دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور قرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، رخشانی مهر در مراسم کلنگ‌زنی هنرستان پسرانه در "نیر" گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور به ۵.۱ دهم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز رسیده است که سرانه استاندارد در این زمینه ۸ مترمربع است.


وی گفت: ما هنوز سه مترمربع به ازای هر دانش‌آموز با سرانه استاندارد فاصله داریم به طوری که ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین هستند که از جمله آنها می‌توان تهران، البرز، گیلان، سیستان و بلوچستان و لرستان را نام برد که تلاش می‌کنیم این استان‌ها نیز به خط میانگین کشوری برسند.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: از این تعداد فضای آموزشی در کشور ۳۰ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارند که ما با همکاری نهادهای مختلف به ویژه مجمع خیرین استفاده می‌کنیم تا فضاهای آموزشی جدید را احداث و مدارس تخریبی و کم دوام را از چرخه خارج کنیم.


رخشانی مهر تصریح کرد: بیشترین مدارس فرسوده در کشور در تهران قرار دارد که قطعا با مشارکت همه دستگاه‌ها و خیرین سعی بر این است تا بتوانیم این مدارس فرسوده را مقاوم‌سازی کرده و به آن استحکام بخشیم.


وی گفت: در ۲۰ سال فعالیت جامعه خیرین ۲۰ درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین نیک اندیش ساخته شده است به طوری که در دو سال اخیر ۵۰ درصد فضاهای آموزشی تحویلی توسط خیرین احداث شده است.

در ۲۰ سال فعالیت جامعه خیرین ۲۰ درصد فضاهای آموزشی کشور توسط خیرین نیک اندیش ساخته شده است به طوری که در دو سال اخیر ۵۰ درصد فضاهای آموزشی تحویلی توسط خیرین احداث شده است


معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید ۸ هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که تعداد یک هزار کلاس درس از این رقم توسط خیرین احداث شده است.


رخشانی مهر ادامه داد: در جشنواره بیستم خیرین که امسال برگزار کردیم میزان تعهدات خیرین یک و نیم برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافت به طوری که رقم ۷۷۰ میلیارد تومانی کمک خیرین در سال گذشته امسال به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.


وی اضافه کرد: در برخی از مقاطع انقلاب اسلامی ساخت مدارس نظیر دهه ۵۰ با اجرای طرح شهید رجایی و با همت جهادگران شتاب بیشتری گرفته و شاهد ساخت و ساز بیشمار در این حوزه بودیم.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در شرایط کنونی و با تخصیص اعتبارات مناسب وضعیت مدارس تخریب و بازسازی به مراتب بهتر شده هر چند که در سال ۹۵ تخصیص اعتبارات حدود ۱۰ درصد بوده اما در سال ۹۶ ما موفق شدیم ۱۰۰ درصد اعتبارات حوزه خیرین و همچنین ۴۷ درصد اعتبارات بخش تخریب و بازسازی را افزایش داده و به سرعت اجرای پروژه‌ها کمک کنیم.


رخشانی مهر گفت: در سال جاری ما اعتبار مورد نیاز استان‌ها را در سه ماهه اول تخصیص دادیم و منابع مورد نیاز احداث چنین پروژه‌هایی در حساب استان‌هاست که انتظار می‌رود با انتخاب پیمانکار به سرعت عملیات اجرایی آنها شروع شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 969650

وب گردی

وب گردی