جوابیه گروه خودروسازی سایپا به مطلب منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی

"گروه خودروسازی سایپا در طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات خود، تعداد 50 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرد و این تعداد خودرو نیز توسط 50 هزار نفر ثبت‌نام شد؛ بر همین اساس عدد 6 میلیون نفر، نادرست است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جوابیه گروه خودروسازی سایپا به مطلب منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی:

مدیرمسئول محترم روزنامه وزین جمهوری اسلامی
باسلام

احتراماً پیرو انتشار مطلبی در ستون صفحه سه آن روزنامه در تاریخ 24/6/97 باعنوان "تا مشکل فرهنگی ما مردم حل نشود، مشکل اقتصادی حل نخواهد شد" که به موضوع پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا اشاره دارد و حاوی مطالب و موضوعات اشتباه است، خواهشمند است جوابیه ذیل را در همان صفحه و ستون منتشر فرمایید.
متن جوابیه

"گروه خودروسازی سایپا در طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات خود، تعداد 50 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرد و این تعداد خودرو نیز توسط 50 هزار نفر ثبت‌نام شد؛ بر همین اساس عدد 6 میلیون نفر، نادرست است.
در این طرح، خریداران بنابر خودروی درخواستی، از 11 تا 19 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به حساب سایپا واریز کردند و عدد "هر نفر 25 میلیون تومان" که در مطلب مذکور درج شده، صحیح نیست.
50 هزار دستگاه خودرو، تولید حدود 20 روز گروه خودروسازی سایپا است؛ این موضوع که سایپا خودروهای تولید 9 سال را پیش‌فروش کرده، کاملاً اشتباه است.

درخصوص این مثال که مردم با همین مبالغ شرکت‌های بنز، بی‌ام‌دبلیو و... را بخرند و به‌صورت سینه‌خیز به ایران احضار کنند نیز حتماً مستحضرید که شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها علیه ایران موجب شده شرکت‌های گوناگون خارجی اقدام به خروج از صنعت و اقتصاد ایران کنند؛ حال چگونه ممکن است شرکت‌های یادشده در مطلب مذکور حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران و حضور در چرخه تولید و صنعت کشور شوند؟
از روزنامه باسابقه و صاحب سبک جمهوری اسلامی، پس از سال‌ها فعالیت مطبوعاتی در ایران، انتظار می‌رود مطالبی کاملاً مستدل و مستند را منتشر کرده و از انتشار مطالب نادرست و سرشار از آمار و ارقام غلط آن‌هم از سوی افراد ناشناخته که اطلاعات صحیح و دقیقی از موضوعات ندارند، بپرهیزد. روشن است نگارنده این یادداشت بدون شناخت کامل از صنعت خودروسازی کشور و خودروسازی جهانی، حتی درباره ارزش واقعی برند و دارایی‌های بزرگ‌ترین خودروسازان جهان هم دانسته‌های کافی نداشته و تنها با مطالعه لطیفه‌های منتشره در فضای مجازی، اقدام به نگارش یک یادداشت بی‌پایه و اساس کرده که متأسفانه روزنامه وزین جمهوری اسلامی هم آن‌را منتشر کرده است."

انتهای پیام/

کد خبر: 969660

وب گردی

وب گردی