حضور مقامات علمی آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از حضور هیات‌های بلندپایه آلمانی، فرانسوی و اتحادیه اروپا در هفته‌های آتی در ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی از سفر هیات‌های بلندپایه از مقامات علمی و مسئولان دانشگاهی کشورهای آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در هفته‌های آتی (ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۸) در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی به کشورمان خبر داد.

وی اظهار داشت: هیات فرانسوی متشکل از شش نفر از کنسرواتور ملی هنر و حرفه فرانسه(CNAM) از تاریخ ۳۰ شهریور ماه تا ۵ مهرماه سال جاری (۲۱ لغایت ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر خواهند کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: این سفر در پی دیدار رسمی هیات عالی رتبه کشورمان در خردادماه سال جاری از کشور فرانسه انجام خواهد شد؛ هیات مزبور در وزارت متبوع مباحث راهبردی و نقشه کلان همکاری‌ها را مطرح کرده و از دانشگاه‌های خوارزمی، الزهرا (س)، تهران، صنعتی شریف، بوعلی سینا، صنعتی امیرکبیر، سازمان مدیریت صنعتی و اتاق بازرگانی ایران دیدار و با مسئولان مربوطه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: هیات آلمانی با ترکیب نمایندگان وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان (بنیاد تحقیقات آلمان DFG)، (BMBF، لایبنیتز، بنیاد فولکس واگن، انجمن هلمهوتز و مرکز DLR-PT در آلمان) از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ شهریورماه سال جاری (۱۴-۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر خواهند کرد.

سالار آملی افزود: قرار است مباحث کلان دو جانبه را در وزارت متبوع پیگیری و در کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های یزد، فردوسی مشهد، گیلان و تهران شرکت کنند. این کارگاه با تعداد معدودی از افراد و با هدف آشنایی بیشتر با فرصت‌های تحقیقاتی مشترک و اخذ کمک‌های مالی و اعتبارات پژوهشی (گرنت) از آن کشور برگزار خواهد شد.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، در سفر هیئتی از اتحادیه اروپا، با توجه به بحران مهاجران در اروپا و بنا به پیشنهاد این اتحادیه، کنفرانسی با موضوع (Conference of EU-Iran Exchange of Experiences and Good Practices on Migration) به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور مسئولان اتحادیه اروپا، نهادهای ایرانی، محققان و خبرگان ایرانی و اتحادیه اروپا در اواخر اکتبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این کنفرانس، بررسی چالش‌ها و ارائه راه حل‌ها و راه‌کارهای سازنده درخصوص پدیده مهم مهاجرت است و انتظار می‌رود چندین پروژه مشترک فی مابین تعریف و از سوی این اتحادیه حمایت شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد: حضور این هیات‌ها در کشورمان در راستای سیاست‌ها و تعاملات قبلی است که امیدواریم در شرایط جدید جهانی همچنان ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969686

وب گردی

وب گردی