افزایش همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با آلمان و افغانستان

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش چشمگیر روابط و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کشورهای آلمان و افغانستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سیامک زارعی افزود: با توجه به بازدید معاون آموزش و پژوهش وزارت آموزش و تحقیقات کشور آلمان و رئیس همکاری های آموزشی با کشورهای شرقی، روسیه و آسیای مرکزی از دانشکده پزشکی و امکانات گروه علوم اعصاب، امکان همکاری آلمان در زمینه های نورو ساینس و سایکوسوماتیک فراهم شد.

وی گفت: این همکاری منجر به حمایت مالی از مراکز ارائه دهنده گرنت از جمله DAAD آلمان برای فعالیت های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد می شود.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همکاری با کشور افغانستان (ولایت هرات) خبر داد و افزود: به دنبال بازدید قائم مقام وزیر صحه افغانستان و رئیس صحه عامه ولایت هرات در زمینه تفاهم با افغانستان مقرر شد در زمینه های آموزش اساتید و دانشجویان اهل کشور افغانستان با این کشور همکاری شود.

وی گفت: همچنین درخواست سرمایه گذاری در افغانستان و همچنین صادرات ایران در زمینه های غذا و دارو با توجه به رضایتمندی از داروهای ایرانی و اعتبار داروهای ایرانی نسبت به رقبای کشورهای مجاور همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و این کشور انجام شود.

زارعی اظهار داشت: با توجه به جاده های همجوار کنار مرز، فعالیت ها و همکاری دیگر دو استان خراسان رضوی و ولایت هرات در زمینه های اورژانس است تا در آینده نزدیک، اورژانس ها با یکدیگر همکاری و همپوشانی جهت ارائه خدمات بهتر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969703

وب گردی

وب گردی