روزهای تاسوعا و عاشورا  هوا چطور خواهد بود؟

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی کشور در تاسوعا و عاشورای حسینی (۲۸ و ۲۹ شهریورماه) گفت: روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سواحل شمال کشور بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز احد وظیفه گفت: طی این دو روز در شمال غرب و غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس مناطقی از شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، رگبار باران با احتمال رعد و برق و احتمال وزش باد وجود دارد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پش‌یابی هواشناسی، امروز دوشنبه (۲۶ شهریورماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعد از ظهر امرو با نفوذ جریانات شمالی بارش پراکنده در سواحل دریای خزر شروع می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که فردا (۲۷ شهریورماه) در سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود،گفت: از بعد از ظهر فردا در شمال غرب، غرب ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین با اشاره به وقوع گرد و غبار در برخی مناطق کشور اظهار کرد: از روز چهارشنبه (28 شهریورماه) تا آخر هفته در نواحی شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گرد و غبار، کاهش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: جاده‌های کوهستانی شمالی البرز مرکزی و غربی و اردبیل از فردا (27 شهریورماه) تا پایان هفته، در ساعات شب تا اوایل صبح در برخی ساعات مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۸ درجه‌ای دما در سواحل خزر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: از فردا (27 شهریورماه) تا آخر هفته جاری کاهش دما بین 5 تا 8 درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ خواهد داد.

وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۲۷ شهریورماه) صاف به تدریج همراه با افزایش ابرو وزش باد گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت طی این روز ۳۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز چهارشنبه (28 شهریور ماه) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود. دمای تهران در این روز بین ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 969785

وب گردی

وب گردی