افزایش تلاش ها برای دور زدن قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش تلاش ها به منظور دور زدن و برهم زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره ضمانت های اجرایی قانون منع به‌کارگیری بازنشتگان اظهار داشت: واقعیت امر این است که تحت هر شرایطی این قانون باید اجرا شود؛ در این قانون آورده ایم که پس از فرصت دوماهه ای که در آن وجود دارد، کسانی که بازنشتگان را به کار گیرند اقدام خلاف قانون انجام داده اند و باید با آن ها برخورد شود.

وی افزود: متاسفانه امروز تلاش ها برای دور زدن این قانون افزایش چشمگیری پیدا کرده است؛ برخی پس از این که بازنشسته شدند، چندین سال از محل کار دور می شوند؛ اما پس از این مدت شاهد بودیم که دوباره به محل کار بازگشتند که این اقدامی اشتباه است.

سلیمی ادامه داد: بازنشستگان باید اجازه دهند که جوانان وارد عرصه کار و فعالیت شوند؛ برخی امروز به هر طریقی به دنبال برهم زدن و دور زدن این قانون هستند لذا انتظار ما از دولت این است که آیین نامه ها را طوری تنظیم کند تا نشود این قانون را دور زد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در این قانون به صراحت آمده است که بازنشستگان به هیچ وجه نباید به کار گرفته شوند مگر موارد استثنایی که در قانون ذکر شده است.

وی یادآور شد: در طول 8 سال دفاع مقدس، ما توانستیم جنگ را به وسیله جوانان اداره کنیم و همچنین حضور جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش قابل توجهی را داشت؛ جوانان توانا هستند و از انرژی بالاتری برخوردارند لذا باید در زمینه های مختلف از آنان استفاده کرد.

سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: بازنشستگان برای ما قابل احترام هستند و جوانان باید از تجربیات آنان استفاده بهینه را کنند؛ در حال حاضر بازنشستگان در کشورهای غربی پس از اتمام فعالیتشان اقدام به نوشتن کتاب و خاطرات خود می کنند. بازنشستگان ما نیز باید همین روش را در پیش بگیرند؛ اما متاسفانه برخی تا هنگام مرگ میز مدیریت را رها نمی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969806

وب گردی

وب گردی