حذف پراید بالای 10 سال از سرویس مدارس

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در طرح سرویس مدارس اخلاق حرفه‌ای رانندگان مدنظر است، گفت: اگر برچسب سرویس هر خودرو اسکن شود، اطلاعات راننده به دست می‌آید. ما کنترل شدیدی در مورد معاینه فنی خودروها داشته‌ایم و بنا شد خودروهای پراید بالای 10 سال به دلایل بسیاری از سرویس مدارس حذف شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در جلسه رونمایی از برچسب سرویس مدارس با بیان اینکه در سال جاری ساماندهی سرویس‌های مدارس به خوبی انجام شده است، گفت: یکی از تغییرات عمده‌ای که در سرویس مدارس اتفاق افتاد، امضای توافقنامه است. برخی از افراد می‌گفتند که امسال موفق به اجرای این طرح نمی‌شویم ولی همکاران ما در فرمانداری تهران و سازمان آموزش و پرورش کمک بسیاری در امورات به ما کردند.

وی افزود: هماهنگی اجرای سرویس مدارس در کشور به دست کارگروهی ماده 18 که متشکل از سازمان آموزش و پرورش، انجمن اولیاء و مربیان، راهور و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است سپرده شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد:‌ بر اساس دستورالعمل جدید ما باید مجوز را برای خودروهای خود دریافت کنیم.تنها شرکت‌هایی مجاز به انجام کار هستند که دارای مجوز باشند. افرادی که به دفتر خدمات الکترونیکی سازمان تاکسیرانی شهر تهران مراجعه کردند از شرایط کار با خبر هستند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند. کنترل سلامت و آموزش‌های خاص برای رانندگان انجام شد و امروز حدود 15 هزار نفر که تقاضای رانندگی سرویس مدارس را دارند، در مرحله صلاحیت‌سنجی هستند.

قنادان افزود: حدود 2 هزار نفر راننده جدیدالورود هستند که برای این افراد 4 ساعت دوره آموزشی برگزار شد و در آن اخلاق حرفه‌ای راننده مهمترین موضوع مدنظر قرار گرفته است. همچنین برچسبی که قرار است ارائه شود دارای ایراداتی بود که برطرف شد. هر برچسب مخصوص خودروی خاص است که اگر اسکن شود پروفایل راننده به دست می‌آید.

وی بیان کرد: ما کنترل شدیدی در مورد معاینه فنی خودروها داشته‌ایم و قرار شده تا پراید بالای 10 سال به دلایل بسیاری از سرویس مدارس حذف شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: نظارت میدانی مشترکی بین سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور وجود دارد، همچنین نظارت عمومی مردمی از طریق سایت نیز در دسترس است. بدین ترتیب که والدین می‌توانند خودروی سرویس مدرسه فرزند خود را کنترل کنند.

در ادامه این جلسه سنندجی رئیس سازمان اتوبوسرانی شهر تهران گفت: سرویس مدرسه کودکان استثنایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. 53 مدرسه استثنایی در شهر تهران وجود دارد که شرکت ما به این مدارس اتوبوس ارائه می‌کند. اقدامات مناسبی در حال انجام است و امیدواریم از سال آینده توسط سازمان آموزش و پرروش درخواستی در خصوص سرویس مدارس ارائه شود.

منیع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 969817

وب گردی

وب گردی