مهارت در سخن گفتن ضرورت امروز جامعه است

مدرس فن بیان و کارگردان نمایش «دو مرغ آخر عشق»، گفت: درست و خوب صحبت کردن مهارتی بسیار مهم است که خیلی از افراد به آن توجه ندارند. مهارتی که اولین گام در برقراری ارتباطی درست در جامعه و محیط پیرامونمان است.

علیرضا مقدس در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره اهمیت یادگیری فن بیان در میان تودۀ مردم، با اشاره به اینکه در واقع، داشتن آمادگی مناسب و وجود تخصص لازم، مهارت و دانش کافی برای کسب موفقیت کافی نیست، گفت: مهم‌ترین ویژگی در مسیر رسیدن به پیروزی و موفقیت این است که با داشتن ایده های گوناگون، محصولات، تولیدات و توانمندی های فوق العادۀ خود، بلد باشیم و یاد بگیریم که با بیان و ارتباطی مناسب و درست در پیشبرد اهدافمان موفق عمل کنیم.
این مدرس فن بیان افزود: انسان ها با ضعف در مهارت های ارتباطی نمی توانند به این امر مهم دست یابند؛ بنابراین آموزش، شناخت فن بیان و ارتباط برای کسانی که اهمیت داشتن مهارت های ارتباطی را برای خود ضروری و مفید می دانند و احساس می کنند برای کسب موفقیت نیازمند داشتن مهارت های بالای فن بیان و تقویت تکنیک های درست صحبت کردن و ارتباط هستند به شکلی جدی توصیه می شود.
مقدس درباره تأثیر مثبت فن بیان در ارتباطات اجتماعی و پیشرفت در حوزۀ کاری افراد نیز توضیح داد: درست صحبت کردن از مهارت هایی است که هر حرفه ای و هر جایگاه اجتماعی داشته باشیم و هر کاری بخواهیم بکنیم به آن نیاز داریم. پس چرا خیلی از این مهارت ها را بلد نیستیم؟
وی با اشاره به اینکه فن بیان خوب در محیط کار از نیازهای ضروری در جامعه امروزی است و مزیت رقابتی ما محسوب می‌شود، افزود: فردی که حرفه‌ای صحبت می‌کند و دارای مهارت‌های کلامی و غیر کلامی مناسب است، خیلی زود در محل کار مورد توجه قرار می‌گیرد و به ‌سرعت جایگاه شغلی‌اش ارتقاء پیدا می‌کند.

درست صحبت کردن از مهارت هایی است که هر حرفه ای و هر جایگاه اجتماعی داشته باشیم و هر کاری بخواهیم بکنیم به آن نیاز داریم. پس چرا خیلی از این مهارت ها را بلد نیستیم؟


این کارگردان و بازیگر سینما تاکید کرد: بیان خوب داشتن در کسب‌ و کار بر امتیازات ما می‌افزاید. افرادی که دارای فن بیان خوبی هستند به ‌سرعت توجه اطرافیانشان را به سمت خود جلب می‌کنند.
مقدس گفت: کمتر کسی در جایگاه‌های بالای سازمانی بدون داشتن فن بیان خوب و قدرت کلام درست دوام می آورد. شاید عبارت «خوش ‌سر و زبان» توصیف خوبی برای افراد با بیان خوب باشد. هر چقدر بتوانیم با بیانی کاربردی و درست، در مسیر رسیدن به اهداف موردنظرمان گام برداریم، می توانیم به ثبات و رشدی ماندگار در محیط کاری رسیده و به ارتقاء شغلی نیز دست یابیم.
وی همچنین درباره ارتباط فن بیان و پیشرفت تکنولوژی و تغییرات به روز جامعه نیز گفت: خوب می دانیم، فضای فرهنگی جوامع امروزی و در جوار آن شرایط اقتصادی جهان امروز، در مسیر پیشرفت هر روز و هر لحظه ای تکنولوژی، بحران سنگینی را متحمّل است و راه بسیار سخت وپیچیده ای را سپری می کند.
کارگردان فیلم «این روزها که نیستی با من قدم بزن»، افزود: بحرانی که همچون مهره های یک دومینو تأثیراتش بر پیکرۀ زندگی افراد، جریان دارد؛ جریانی تشدید شده که حل آن، مسئله امروز بسیاری از صاحبان تفکر است. ماندن، توانایی و حرکت درست که همان مسئله اصلی است.


این مدرس فن بیان با اشاره به اینکه توانایی مناسب در برقراری ارتباطات گوناگون و گستردۀ اجتماعی و شناخت درست از مسائل پیرامونمان، نیازمند مطالعه و پژوهش کاربردی درکسب آگاهی و درک درست در این مسیر است، افزود: اینجاست که باید بدانیم دانستن بیان و ارتباط کاربردی تنها در گفتار و کلام خلاصه نمی شود و بایستی در مسیر آمادگی ذهن و کسب آگاهی لازم و رسیدن به شناخت مناسب از توانایی ها و استعداد های خودمان و از همه مهم‌تر اینکه در فضای ارتباطات انسانی و میان فردی بتوانیم در هرگونه تعاملات روزمره و اجتماعی در راستای پیشرفت تکنولوژی و تغییرات هر روزۀ جامعه با قدرت حرکت کرد.
وی با تاکید براینکه نیاز مسئله ای درونی است، گفت: هدف بیرونی؛ امروزه با توجه به نیاز اقشار گوناگون که در مسیر یک ارتباط ماندگار و تأثیرگذار حرکت می کنند، مسئله و دغدغۀ اصلی، ایجاد فضای ارتباطی سالم و به دور از هرگونه حواشی زائد است؛ داشتن هدفی انسانی و حرکت در مسیر تحقق این مهم، همیشه دارای جایگاهی بسیار خاص و پراهمیت است.
مقدس تاکید کرد: در این روزگار شلوغ و پر از هیاهو، می‌توان با ایجاد زمینه ها و شرایط انجام مطالعات و پژوهش های درست و کاربردی همراه با ارائۀ آموزش تکنیک ها و مفاهیم پایه ای اصول و فنون بیان و ارتباط، در این مسیر گامی مانا برداشته و یاری گر نسل های بعدی نیز باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969833

وب گردی

وب گردی