رسولی: دانشگاه آزاد اسلامی، در زمینه توسعه خوشه‌های صنعتی استان اردبیل پیشگام است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: اشتغال آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر، نسبت به صنایع بزرگ از مزیت خوشه های صنعتی است که دانشگاه آزاد استان اردبیل در این زمینه تا به امروز نقش مهمی را در پروژه های استانی ایفا کرده است.

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اردبیل در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهم‌ترین برنامه‌‌ها و دستاوردهای این واحد دانشگاهی گفت: مهم‌‌‌ترین برنامه ما در سال جاری تغییر دانشگاه از آموزش محوری به مسئله گرایی و ساختار معنوی است که پایه اساسی تمام فعالیت‌های ما در سال تحصیلی جدید خواهد بود.

وی افزود: درصددیم تا در حوزه آموزشی متناسب با آمایش سرزمینی و منطقه‌ای ارائه رشته و پذیرش دانشجو داشته باشیم و یکی از کارهایی که در این زمینه انجام شد، تبدیل واحد سرعین به دانشکده گردشگری بود. در حال حاضر واحدهای دانشگاه آزاد استان اردبیل در بخش مرکزی استان به فعالیت‌های گردشگری می پردازند و بخش شمال استان با توجه به اینکه در منطقه آزاد قرار دارد در زمینه امور تجاری و بازرگانی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌ترین محصول واحد اردبیل در شرکت‌های فناور خط تولید محصول گیاهان دارویی است که به مرحله تجاری سازی رسیده است؛ همچنین تولید چراغ روشنایی باقدرت بالا که بازار خوبی هم دارد از دستاوردهای مهم شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل است.

رسولی یاد آورشد: تاکنون چندین دوره استارتاپ و مهارت آموزی در واحد اردبیل با همکاری معاونت علمی و فناوری و استانداری در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه روستایی، شهری و گردشگری در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد. یک استارتاپ تخصصی هم در سال تحصیلی جدید با موضوع صنعت فرش دستبافت برگزار خواهیم کرد که با مشارکت سرمایه گذاران و فعالان آن صنعت برگزار خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: خوشه‌های صنعتی دارای مزایای زیادی نسبت به صنایع بزرگ هستند که از آن جمله می‌توان از ارزش افزوده، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به صنایع بزرگ نام برد؛ بنابراین، توجه به این بخش از اقتصاد ضروری است و یکی از راهکارهای اساسی که در محافل علمی برای ساماندهی به بحث صنایع کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفته است. دانشگاه آزاد اسلامی پیشگام در زمینه توسعه خوشه‌های صنعتی در استان اردبیل است که تا به امروز در دو پروژه مهم استان از استادان و نخبگان این دانشگاه بهره‌مند شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969841

وب گردی

وب گردی