نخست وزیر احتمالی عراق  مشخص شد

یک منبع آگاه اعلام کرد که برای نامزدی عادل عبدالمهدی در پست نخست‌وزیری عراق توافق به عمل آمده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع آگاه اعلام کردند که به احتمال 95 درصد، عادل عبدالمهدی اقتصاددان و وزیر نفت دولت سابق عراق، نخست وزیر جدید خواهد بود.

این منبع افزود که رهبران گروه های سائرون و الفتح از نامزدی وی حمایت کرده اند و بقیه گروه های تاثیرگذار نیز نسبت به این انتخاب اعتراضی نداشته اند.

از سوی دیگر آخرین پست عبدالمهدی در صفحه شخصی‌‌اش در فیسبوک به نوعی به احتمال نخست‌وزیر شدن وی اشاره می‌کند.

وی در این پست نوشته است به صورت موقت به نوشتن سرمقاله‌ روزانه پایان می‌دهم، به سبب بحث و بررسی‌هایی که در حال حاضر برای انتخاب روسای سه‌گانه از جمله نخست‌وزیری جریان دارد و به سبب کثرت دیدارها، موقتا نوشتن سرمقاله‌ها را پایان می‌دهم. کاری که از فوریه 2011 آغاز شده بود و حتی یک روز هم آن را متوقف نکرده بودم، البته هر گاه ضرورت اقتضا کند، توضیحات مختصری ارائه خواهم داد. جا دارد به رئیس مجلس و معاون اولش کسب رای اعتماد پارلمان را تبریک بگویم و در انتظار معاون دوم هستیم که گام مهمی برای تسریع در روند تشکیل دولت است...

المیادین اعلام کرد بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده است، طرف‌های عراقی در آستانه نهایی کردن نام نخست وزیر جدید هستند و عادل عبدالمهدی بیشترین شانس را در این زمینه دارد.

چند روز پیش هم یک رسانه عراقی به نقل از یک منبع در جریان حکمت از توافق اولیه برای معرفی عادل عبدالمهدی به عنوان نامزد تصدی نخست‌وزیری عراق خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969858

وب گردی

وب گردی