اعطای تسهیلات 20 میلیون تومانی به دانشجویان در دستور کار قرار گرفت

این تفاهم نامه با حضور محمد مهدی تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و مرتضی اکبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای ارتقای بخش آموزشی کشور و اعطای تسهیلات به دانشجویان شهریه پرداخت امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، این تفاهم‌نامه با حضور محمدمهدی تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای ارتقای بخش آموزشی کشور و اعطای تسهیلات به دانشجویان شهریه پرداخت امضا شد.

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران در این نشست اظهار کرد: درصدد هستیم این همکاری بزرگ را در همه ۳۱ استان کشور پوشش دهیم تا دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دغدغه مالی برای ادامه تحصیل خود نداشته باشند.

او افزود: بانک مهر ایران فقط به‌صورت قرض‌الحسنه و به دور از هرگونه بنگاه‌داری به مشتریان خود خدمات می‌دهد و کارمزد آن ۴ درصد است که ما برای دانشجویان دانشگاه آزاد این کارمزد را به ۲ تا ۳ درصد کاهش داده‌ایم.

اکبری ادامه داد: افتخار بزرگی برای مجموعه ما است تا بتوانیم در این شرایط اقتصادی بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی مردم را رفع کنیم و طبق این تفاهم‌نامه قرار است به تمام دانشجویان واجد شرایط 20 میلیون تومان تسهیلات برای پرداخت شهریه اعطا شود.

مدیرعامل بانک مهر ایران تصریح کرد: قطعاً اولویت اصلی ما رضایت‌مندی مشتریان است و در این راستا تاکنون توانسته‌ایم با اعطای ۵ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلفی مانند حوزه معیشت، درمان، کارآفرینی و حمایت از کالای ایرانی فعالیت کنیم و تلاش می‌کنیم تا آن را گسترش دهیم.

محمدمهدی تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: واقعیت این است که نظام آموزشی ما به دو صورت آموزش رایگان و شهریه پرداخت، نهاده شده است که متاسفانه 85 درصد آن از طریق پرداخت شهریه است و قطعاً در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است. ما در تلاشیم تا این شرایط را بهبود بخشیم.

او افزود: امیدواریم بتوانیم با تنوع‌بخشی به نوع پرداخت شهریه، بخشی از دغدغه‌ مالی دانشجویان و خانواده‌های عزیز را کاهش دهیم و بتوانیم یک پشتیبان خوب در راستای توسعه و تحقق اهداف آموزشی کشور باشیم.

تهرانچی تصریح کرد: همکاری نظام آموزشی کشور و بانک‌های قرض‌الحسنه می‌تواند منجر به گسترش فرهنگ، دانش و سلامت اقتصادی کشور شود که به دور از هر نوع بنگاه‌داری و منفعت‌طلبی و تنها با تمرکز بر ارتقای سطح آموزشی و علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969875

وب گردی

وب گردی