ویژه برنامه های شبکه سحر در ماه محرم

به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی و ایام سوگواری سالار شهیدان (ع) ، شبکه سحر معاونت برون مرزی ویژه برنامه هایی را تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ شبکه سحر معاونت برون مرزی ویژه برنامه هایی را به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی و ایام سوگواری سالار شهیدان (ع) تهیه کرده است.

کانال آذری:

برنامه «آفتاب ولایت» برنامه تولیدی 5 قسمتی برای ایام محرم تهیه شده است.

«نینوا» نیز از اول ماه محرم هرشب از سیمای آذری شبکه سحر پخش می‌شود. از آیتم‌های این برنامه می‌توان به مقتل‌خوانی، شعرخوانی توسط شعرای آذری‌زبان، پاسخ به سؤالات مطرح‌شده درباره عزاداری متناسب با شرایط امروز توسط حاج‌آقا طالب‌نیا، آیتم «یاران خورشید» با دلگویه‌هایی درباره آنچه در کربلا رخ داده، مداحی‌های آذری و سخن اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان درباره عاشورا و امام‌حسین(ع) اشاره کرد.

گزارش از مراسم‌ عزاداری در ایران و کشورهای حوزه مخاطب و ارتباط زنده با نوروز پورمند در کربلا و گزارش از حال‌ وهوای زائران از دیگر بخش‌های این برنامه است.

با فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) سریال های «سرگشته» و «شب دهم» در ایام محرم از کانال آذری در حال پخش است.

کانال اردو:

تهیه و تولید برنامه 13 قسمتی «حماسه حسینی» که سید حسام الدین مهاجری تهیه کننده و ساجد حسین رضوی اجرای آن را برعهده دارند. در این برنامه کارشناسانی هم با حضور در استودیو درباره پیام عاشورا و نهضت حسینی صحبت خواهند کرد. این برنامه همچنین شامل تیتراژ، وله، کلیپ های مناسبتی و مصاحبه های ارسالی است.

در کانال کردی نیز پخش ویژه برنامه زنده محرم از 24 شهریور آغاز شده و تا روز عاشورا ادامه دارد . این ویژه برنامه هر شب ساعت 21 از کانال کردی پخش می شود.

پخش فیلم های سینمایی «سرگشته»، «زمانی برای عاشقی» و «هیات» از کانال کردی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

کانال بالکان : ویژه برنامه ای به مدت زمان 90 دقیقه از این کانال در اربعین حسینی پخش خواهد شد.

در ایام بزرگداشت دهه اول محرم، برنامه «سلام آلبانی»، ارتباط زنده 10 تا 15 دقیقه ای از طریق اسکایپ با گزارشگر خود در تیرانا خواهد داشت و حال و هوای زائران تکیه کوه تومور و قدمگاه عباس بن علی(ع) را با مخاطبین به اشتراک خواهد گذاشت.

«سلام آلبانی» هر روز در ساعت 16به مدت 30 دقیقه، از کانال بالکان پخش می شود.

در بخش صرب و کرواتی زبان، چند مستند، انیمیشن و سریال به مطرح کردن اهمیت این ایام می پردازد.

مستند 6 قسمتی «هنر عاشورایی» نیز از مهم ترین قسمت های پخش در ماه محرم کانال بالکان است. این مستند گفت و گو محور به تهیه کنندگی عاطفه خالدی از پنجره هنرهای تجسمی، نمایش و موسیقی به واقعه کربلا می نگرد.

«هنرعاشورایی» از ابتدای ماه محرم، روزهای سه شنبه در ساعت 20:30 به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن رفته است.

مستند «تعزیه اپرای ایرانی»، به عنوان یک قالب نمایشی پرطرفدار در حوزه بالکان، با بررسی تعزیه خوانی، به بررسی واقعه عاشورا می پردازد.

سریال 10 قسمتی «زمانی برای عاشقی» ساخته محمد حسین لطیفی نیز، پخش خود را از دوشنبه 19 شهریور شروع کرده و در دهه اول محرم هر شب در ساعت.17:00 به مدت 45 دقیقه از کانال بالکان پخش می شود.

این مجموعه به موضوعاتی مانند ساخت ابزار عزاداری حسین بن علی(ع) و تعزیه‌خوانی می‌پردازد.

«پروانه سفید» با زیرنویس بوسنیایی 27 شهریور در ساعت 18:45 دقیقه بر روی آنتن کانال بالکان می رود. مدت زمان این مستند 90 دقیقه است.

دیگر برنامه این کانال، انیمیشن «خورشید نینوا»، ساخته علیرضا فرمانی و محصول مرکز پویانمایی صباست که 21 شهریور در ساعت 17:00 بر روی آنتن کانال بالکان خواهد رفت. برنامه «خط داغ» نیز به آیین های بزرگداشت حماسه حسینی می پردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969890

وب گردی

وب گردی