کمک 51 میلیون دیناری به اردن برای آموزش کودکان سوری

6 کشور به همراه اتحادیه اروپا جهت تسریع در امور آموزشی آوارگان سوری ساکن در اردن و استفاده از خدمات آموزشی در سال تحصیلی پیش رو، 51 میلیون دینار به این کشور کمک مالی ارائه کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، استرالیا، کانادا، آلمان، نروژ، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا از ارائه کمک 51 میلیون دیناری خود به نظام آموزشی اردن برای تامین هزینه درسی آوارگان سوری خبر دادند.

این کمک برای حمایت مالی از دولت اردن جهت تسریع بهبود کیفیت آموزش برای آوارگان سوری در سال تحصیلی 2018-2019 پرداخت شده است.

اما سهم هر کدام از این کشورها در این کمک مالی عبارت است از: استرالیا 2.7 میلیون ، کانادا 2.7 میلیون، اتحادیه اروپا 10 میلیون، آلمان 17 میلیون، نروژ 1.5 میلیون، انگلیس 9.2 میلیون و آمریکا 0.7 میلیون دینار.

با این کمک دولت اردن می تواند به سرعت نیازهای طرح تسریع آموزش رسمی را برای دانش آموزان آواره سوری فراهم نماید که تعداد آنها به 130 هزار نفر می رسد، علاوه بر آن که هزینه استخدام، آموزش و حقوق معلمان، خرید کتب درسی، پرداخت هزینه های تحصیلی، بازگشایی مدارس جدید و هزینه اداره و امکانات مورد نیاز مدارس هم تامین خواهد شد.

«عزمی محافظه» وزیر آموزش اردن نیز امروز در دیدار سفرای کشورهای تامین کننده این کمک مالی تاکید کرد که کشورش به دستورات « ملک عبدالله دوم » برای تضمین حق آموزش برای همه کودکانی که در اراضی اردن زندگی می کنند، پایبند است.

کد خبر: 969910

وب گردی

وب گردی