حمله موشکی ناشناس به لاذقیه سوریه

پدافند هوایی سوریه شب گذشته تعدادی از موشک هایی که به شهر لاذقیه در غرب این کشور شلیک شده بود را رهگیری و منهدم کردند.

به گزارش گروه بینالملل ایسکانیوز، شب گذشته ساحل سوریه و منطقه علوی نشین لاذقیه مورد حمله موشکی قرار گرفت که پدافند موشکی سوریه بسیاری از آن ها را ردیابی و منهدم کرد.

گفته می شود این حمله توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته؛ اما دولت سوریه آن را منصوب به آمریکا می داند.

حمله موشکی دو پایگاه هوایی حمیمیم و پایگاه دریایی طرطوس را هدف قرار داد که روسیه در آن دو مستقر است.

طی سال‌هایی که سوریه شاهد بحران بوده، منطقه ساحل به دور از هرگونه حمله و ناامنی به زندگی ادامه داده و به همین دلیل روسیه این منطقه را برای دو پایگاه نظامی خود در نظر گرفت.

یک منبع نظامی سوری گفت: سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موشک‌هایی را که از سمت دریا به طرف شهر لاذقیه شلیک شده بودند، رهگیری و تعدادی را قبل از رسیدن به اهداف‌شان ساقط کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موشک‌ها و پهپادهایی را که حومه لاذقیه را هدف قرار داده بودند رهگیری و اجسام مشکوکی را در ساحل سوریه ساقط کردند.

این منبع گفت: احتمال می‌رود این حمله که چندین تاسیسات صنعتی را هدف گرفته از سوی آمریکا باشد.

خبرگزاری آلمان در این باره به نقل از منابع سوری در لاذقیه آورده است: سه منطقه در معرض حمله هوایی قرار گرفت؛ یکی ایستگاه پمپ گاز در ورودی شرقی لاذقیه، دیگری موسسه تکنولوژی در نزدیکی منطقه سامیه در شرق لاذقیه و سومی مرکز تحقیقات علمی در نزدیکی دانشگاه تشرین که در اطراف لاذقیه بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفته است: صدای انفجارهای مهیبی که ناشی از حملات موشکی به انبار تسلیحاتی موجود در داخل موسسه صنایع تکنولوژیکی وابسته به نظام سوریه در حومه شرقی لاذقیه بوده، شنیده شده‌ است.

شاهدان عینی در این باره اظهار داشتند: ساکنان منطقه‌ واقع شده در سمت لبنان در مرزهای سوریه شاهد حضور جنگنده‌هایی در حریم هوایی مناطق‌شان بودند.

جنگنده‌های اسرائیلی تاکنون سلسله حملاتی را به سوریه از حریم هوایی لبنان داشته‌اند و اخیرا نتانیاهو بار دیگر تهدید کرد که همچنان مانع از رسیدن تجهیزات به دشمنانش در سوریه می‌شود. در واقع این حمله دو روز بعد از حمله موشکی اسرائیل به اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق انجام گرفت.

اما نکته جالب این است که مشخص نیست این حمله از سوی چه طرفی بوده است. در حالی که منبع نظامی سوریه آمریکا را پشت حمله دانسته، شون رابرتسون، سخنگوی پنتاگون گفته، آمریکا هیچ حمله‌ای به مواضع سوریه نداشته است.

رابرتسون به صدای آمریکا تاکید کرد: می‌توانم به صراحت بگویم که حمله کار ما نبود.

به گزارش رویترز، در و اکنش به انتشار خبر این حمله، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل هیچ گونه نظری درباره گزارش‌های خارجی نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969953

وب گردی

وب گردی