حمایت از اشتغال دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه می شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه باید با حمایت از اشتغال دانش بنیان و توسعه آن به سمت تبدیل شدن به نهادی توانمند در آموزش حرکت کند.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پنجاه‌ و چهارمین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه، گفت: این دانشگاه باید بتواند به سمت تبدیل شدن به نهاد توانمندی در آموزش به خصوص آموزش کارآمد حرکت کند که این موضوع الزامات خاص خود را می طلبد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغال دانش بنیان دارای رسالتهایی است، افزود: ما می خواهیم در دانشگاه رویکردهایی برای حمایت از اشتغال دانش بنیان و حرکت رو به جلوی دانشگاه تدوین کنیم. یکی از این رویکردها حمایت از دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه آزاد اسلامی است. در همین راستا طبق تفاهم‌نامه‌ای که با دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت منعقد شده، بار سنگین پرداخت شهریه از دوش دانشجویان برداشته می شود.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی این است که دانشجویان و خانواده های آنان در طول تحصیل دغدغه پرداخت شهریه نداشته باشند، خاطرنشان کرد: دانشجو باید در مدت تحصیل بتواند از وام های قرض‌الحسنه واقعی استفاده کرده و پس از اتمام تحصیل، آنها را پرداخت کند که براساس تفاهم‌نامه های منعقد شده دانشگاه با دو بانک عامل، این موضوع امکان‌پذیر شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حمایت از اقتصاد دانش بنیان از دیگر برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: اقتصاد دانش بنیان اجزای کاملی دارد و در این بین اشتغال دانش بنیان موضوعی است که باید در دانشگاه برای آن تدابیری اندیشیده شود تا منجر به کارآمدی نظام آموزش عالی کشور شود.

وی با اشاره به تشکیل 40 سرای نوآوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این سراها باید محلی برای آموزش، تمرین و حرکت رو به جلوی دانشگاه به منظور کسب مهارت و بروز خلاقیت باشد.

دکتر طهرانچی در پایان ابراز امیدواری کرد که حمایت های لازم از جریان اشتغال دانش بنیان به نحو احسن در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

تصویب ایجاد صندوق مالی مشترک استانی

در این جلسه پیشنهاد عضویت دانشگاه آزاد اسلامی در فرا صندوق سرمایه‌گذاری FOF توسط معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه و پس از بررسی توسط اعضای جلسه، به اتفاق آراء تصویب شد.

همچنین پیشنهاد ایجاد صندوق مالی مشترک استانی جهت حمایت از طرح های دانش بنیان معطل‌ مانده به منظور سرمایه‌گذاری در گردش بررسی و به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 969978

وب گردی

وب گردی