ظریف: اینکه فکر کنیم با تصویب FATF همه مشکلات حل می‌شود، اشتباه است

وزیر امور خارجه گفت: اینکه فکر کنیم با تصویب این لوایحی مانند FATF همه مشکلات ما حل می شود تصور اشتباهی است. بدخواهی‌هایی که علیه ایران از سوی سلطه طلب‌ها است، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره تصویب سه لایحه باقی مانده از FATF گفت: سه لایحه‌ای که باقی مانده برای منافع کشور و شفاف سازی و مقابله با ایران هراسی‌های دروغین در دنیا انجام شده. مفید می‌دانیم این لوایح در تمامی سطوح از جمله دبیرخانه شورای امنیت ملی به طور ریز بررسی شود. منافع آن برای ایران قابل توجه است و یکی از مهمترین بهانه‌های دشمنان ایران را برای مقابله با ما در عملیات بانکی و همکاری ها خواهد گرفت.

وی گفت: اینکه فکر کنیم با تصویب این لوایح همه مشکلات ما حل می شود تصور اشتباهی است. بدخواهی‌هایی که علیه ایران از سوی سلطه طلب‌ها است، ادامه خواهد داشت اما یکی از بهانه‌های مهم از آنها گرفته می شود ضمن اینکه منافع کشور حفظ می شود و از دید دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که مسئول این کار است منافع کشور تقویت می‌شود.

ظریف اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم این موضوع را به مجلس واگذار کردند و امیدواریم در این فاصله مجلس با این اقدام مهم و اساسی یک بهانه بی دلیل را از آمریکا و کشورهایی که خودشان بزرگترین حامیان تروریسم هستند بگیرد. امروز خبرها را ببینید که اسراییلی‌ها بیشترین حمایت را از گروه‌های تروریستی در سوریه کرده است، قبلا می گفتند فقط بیماران خود را به آنجا برای مداوا می برند اما الان معلوم شده هم حمایت مالی و هم تسلیحاتی و لجستیکی داشته‌اند و حالا مدعی جمهوری اسلامی شدند که با شفافیت در مقابله با تروریسم عمل می کند، آنها خودشان تروریسم و حامیان بزرگ آن هستند و جمهوری اسلامی این بهانه را نیز از آنها خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 969985

وب گردی

وب گردی