اولیایی: پرخاشگری نشانه تعصب نیست/ در حوزه باشگاه‌ها به مردم بدهکاریم

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: برخی بازیکنان برای اینکه نشان دهند متعصب هستند، بیخود درگیر می شوند.

کاظم اولیایی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد صعود تیم فوتبال پرسپولیس و حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: شب خوبی برای فوتبال ایران بود. از برد پرسپولیس لذت بردم و احساس غرور کردم. استقلال هم خوب بازی کرد؛ اما در چنین بازی های حساسی باید به دو نکته بسیار مهم توجه کنیم. باید به بازیکنان گوشزد کنیم درگیری و پرخاشگری نشانه تعصب نیست. برخی بازیکنان برای اینکه نشان دهند متعصب هستند، بیخود درگیر می شوند. البته بازیکن پرسپولیس هم شانس آورد اخراج نشد اما این چه فرهنگی است؟

اگر بازیکنی روحیه ندارد، از او استفاده نکنند

وی با انتقاد از دستیاران وینفرد شفر ادامه داد: آرامش به درد ما می خورد و می تواند به پیروزی ما کمک کند. بازیکن باید سرش را پایین بیندازد و بازی خود را انجام دهد، نه اینکه جو را آلوده کند چرا که در نهایت تیمش لطمه می بیند. اگر روزبه چشمی اخراج نمی شد، شرایط فرق می کرد. سؤال مهمی که مطرح می شود، این است که دستیاران شفر چه کاره هستند؟ کمک مربیان باید حواس‌شان به بازیکنان باشد و تذکر بدهند. اگر بازیکنی، وضعیت روحی مناسبی ندارد، از او استفاده نکنند.

ماهیت فوتبال تنها کسب پیروزی نیست

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: ماهیت فوتبال تنها کسب پیروزی نیست، آموزش، آدم سازی، فرهنگ و اخلاق ماهیت ورزش از جمله فوتبال است ولی ما چنین چیزی را در بازی استقلال شاهد نبودیم. باید این مسائل را حل کرد تا در دیدارهای حساس، گریبان تیم را نگیرد و رویاهای میلیون ها هوادار را بر باد ندهد.

پرسپولیس با هارمونی و روحیه خوب برانکو پیروز شد

اولیایی با تمجید از برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس گفت: پرسپولیس با هارمونی و روحیه خوب برانکو پیروز شد. هر چند سرمربی پرسپولیس هم در دقایق پایانی، آرامش خود را از دست داد و از کنار زمین اخراج شد؛ اما پرسپولیس آمده بود که بازی را ببرد. در روحیه ما ایرانی ها، عزم و اراده نهادینه است و این پارامتر برای پیروزی پرسپولیس به خوبی جواب داد. به پرسپولیس تبریک می گویم و بیشترین تبریکم را نثار هوادارانش می کنم. آنها حتی زمانی که گل بدی خوردند، دست از حمایت نکشیدند و می توان گفت نقشی برابر در صعود تیم محبوب شان داشتند.

فوتبال ما از دیگر کشورهای آسیا عقب است

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می توان امیدوار بود بعد از 25 سال، یک تیم ایرانی در بالاترین سطح باشگاهی قاره آسیا قهرمان شود یا خیر، خاطرنشان کرد: موفقیت نیاز به چند آیتم دارد که همگی باید رعایت شود. یکی از این آیتم ها، شانس است. پرسپولیس باید خوشحال باشد در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی، میزبان است و سرنوشتش را در دست دارد. من هم امیدوارم پرسپولیس قهرمان آسیا شود؛ اما باید قبول کنیم فوتبال ما از دیگر کشورهای آسیا عقب است و با این پیروزی ها نباید تصور کنیم کار تمام شده است.

زمانی قطری‌ها از ما می‌ترسیدند

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: من سه بار در زمان مدیریتم، در مراسم قرعه کشی جام باشگاه های آسیا شرکت کردم؛ یک بار قهرمان شدیم و یک بار نایب قهرمان، یک بار هم در نیمه راه، کار را به علی فتح الله زاده سپردم. آن زمان قطری ها از همگروهی با تیم های ایرانی می ترسیدند و اگر گروهی، تیم ایرانی در خود داشت، از آن با عنوان «گروه مرگ» یاد می کردند. همیشه به ما می باختند و کم می آوردند ولی در این سال ها کار کردند و ما کار نکردیم.

باید از حاشیه ها کم کنیم و بر متن بیفزاییم

اولیایی در پایان گفت: باید از حاشیه ها کم کنیم و بر متن بیفزاییم. تیم ملی فوتبال ایران در آسیا، حرف اول را می زند اما باشگاه های ما تا رده هفتم، هشتم سقوط کرده اند. تیم ملی ما در رده سی و دوم رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال است؛ اما باشگاه های ما در رتبه های صد و چندم دست و پا می زنند. این حرکت به سمت عقب، یک هشدار است و نباید فوتبال مان را در چند باشگاه، خلاصه کنیم. ما به مردم در حوزه باشگاه‌داری بدهکاریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969992

وب گردی

وب گردی