حشرات صنعتی منتشر شد

جلد اول کتاب «حشرات صنعتی» سوسک زرد آرد (میلورم) آشنایی، پرورش، فرآوری و کاربردها، نوشته دکتر عباس ارباب توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تاکستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، سوسک زرد آرد یکی از مهمترین حشراتی است که تاکنون در سطح گسترده به صورت صنعتی پرورش پیدا کرده است. در نقاط مختلف دنیا انگیزه های متفاوتی برای پرورش آن وجود دارد. ارزش غذایی بالای آن از یک طرف موجب شده است که این حشره را به یکی از بارزترین گزینه های تغذیه دام، طیور، آبزیان و حتی انسان تبدیل کند از طرفی دیگر توانایی بالای آن در استفاده از منابع غذایی با ارزش پایین، آن را به یکی از نقش آفرینان عرصه بازیافت ضایعات تبدیل کرده است.

تولید سوخت های زیستی (مانند بیودیزل) و انواع داروها، محرک های دیگری هستند که آشنایی، پرورش و فرآوری آن را اجتناب ناپذیر می سازد. هر چند پرورش و به کارگیری این حشره در برخی کشورهای دنیا از اوایل دهه 1950 میلادی آغاز شده است و در حال حاضر شرکت های متعددی به پرورش و فرآوری آن اهتمام دارند ولی در کشور ما تنها پرورش آن به صورت محدود در سال های اخیر آغاز شده است.

این کتاب کوششی است برای افزایش آگاهی در مورد این حشره که برای نگارش آن علاوه بر استفاده از بیش از یکصد منبع علمی معتبر که در یک صد سال گذشته انتشار یافته است از تجربیات مولف نیز برای نگارش آن استفاده شده است.

کتاب «حشرات صنعتی» سوسک زرد آرد در 5 بخش تالیف شده که این قسمت ها عبارتند از مقدمه، آشنایی، پرورش، فرآوری وکاربردها است و هر یک از بخش ها شامل فصولی چون جایگاه رده بندی، شکل شناسی، زیست شناسی، بوم شناسی، منابع مورد نیاز برای تولید، مرغداری، تجزیه ضایعات گیاهی و... را شامل می شود.

جلد اول کتاب «حشرات صنعتی» سوسک زرد آرد (میلورم) آشنایی، پرورش، فرآوری و کاربردها ، نوشته دکتر عباس ارباب در 206 صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت 20 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تاکستان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970006

وب گردی

وب گردی