جهان در آینه ایسکانیوز

هفته آینده منطقه خاورمیانه و جهان با اخبار متفاوتی روبه‌رو خواهد شد که آن ها را می توانید در ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جهان در هفته آینده با اتفاقات، سفرهای مهم، دیدارهای صلح، تعیین و برکناری فرماندهان نظامی و تعیین رهبران سیاسی روبه‌رو می شود که احتمالا باعث تغییر استراتژیک معادلات سیاسی و نظامی خواهد شد.

عراق در آستانه تعیین رئیس جمهور

قرار است در نشست بعدی پارلمان عراق، نامزد ریاست‌جمهوری این کشور معرفی شود. یک منبع مطلع عراقی اعلام کرد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق سه‌شنبه هفته آینده را به عنوان زمان تعیین انتخاب نامزد ریاست جمهور تعیین کرده است.

هیات مذاکرات طالبان در دوحه

هیاتی از طالبان برای شرکت در مذاکرات صلح افغانستان در روزهای 27 و 28 سپتامبر در در شهر دوحه قطر شرکت خواهد کرد. در روزهای گذشته نیز یک هیأت از شورای کویته پاکستان وابسته به طالبان برای مذاکره با نمایندگان سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی به دبی سفر کرده بود.

احتمال برکناری ماتیس قوت گرفت

روزنامه «نیویورک‌تایمز» آمریکا از اختلافات عمیق میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری و «جیمیز متیس» وزیر دفاع این کشور خبر داد و نوشت که احتمالا متیس به‌زودی برکنار شود.

رزمایش مشترک ازبکستان و تاجیکستان

«عارف نظام» اف مسئول دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع تاجیکستان اعلام کرد از روز ۱۸ سپتامبر نخستین رزمایش مشترک نیروهای مسلح این کشور و ازبکستان در شمال تاجیکستان آغاز خواهد شد و تا روز ۲۱ سپتامبر نیز ادامه خواهد یافت.

انتخاب فرمانده جدید نیروهای آمریکا در شبه جزیره کره

واشنگتن فرمانده نیروهای آمریکا در کره جنوبی را تغییر می دهد. کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اعلام کرد: ژنرال «رابرت بی. آبرامز»، فرمانده ارتش ایالات متحده، در روزهای آینده برای تایید در برابر نمایندگان قرار می‌گیرد. اگر نامزدی او برای تصدی این سمت از سوی سنا تایید شود، آبرامز جانشین ژنرال «وینسنت بروکس»، فرمانده نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی، می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 970033

وب گردی

وب گردی