سناریوی دنباله دار وزارت علوم نسبت به دانشگاه آزاد/ دانشجویانی که قربانی کارشکنی ها می شوند

تعدادی از رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم، در حالی حذف شد که تنها دو روز کاری به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ تحلیل نتایج اعلام شده کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی که توسط سازمان سنجش صبح امروز صورت گرفت حاکی است تعدادی از رشته محل های اعلامی دانشگاه آزاد اسلامی به طور غیر کارشناسی حذف شده است.
این در حالی است که تنها 2 روز کاری به آغاز سال تحصیلی جدید زمان باقی است و علاوه بر تاخیر در اعلام نتایج توسط سازمان سنجش که منجر به سردرگمی داوطلبان کارشناسی ارشد این دانشگاه شده تحلیل نتایج اعلامی حاکی است برخی رشته محل های دانشگاه آزاد که چندین سال سابقه برگزاری دارند به طور غیر کارشناسی و غیر قانونی توسط وزارت علوم حذف شده و منجر به محرومیت تعدادی از داوطلبان گشته که در این رشته ها ثبت نام کرده بودند.

از سویی دیگر،‌ تأخیر در اعلام نتایج کنکور ارشد 97 دانشگاه آزاد اسلامی، واکنش های بسیاری را به دنبال خود داشت،‌ بسیاری از کاربران در فضای مجازی در این باره ابراز نگرانی کرده اند؛ حتی برخی از رسانه‌ها نیز به عدم انتشار این نتایج واکنش نشان داده و این امر را به دست های پشت پرده افرادی ربط می دهند که ارتباط نزدیکی با مسئولان آموزش عالی دارند. یکی از این رسانه‌ها اعلام کرده بود که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کافی برای اعلام نتایج نهایی و ثبت نام از دانشجویان پذیرفته شده را دارد؛ اما مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش از تأیید نهایی نتایج امتناع می‌کنند،‌ این رسانه مدعی شده بود این مسئولان منتظر هستند با توجه به هم‌پوشانی نتایج ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری؛ حداکثر دانشجویان در دانشگاه‌های غیر انتفاعی ثبت نام کنند.

شنیده‌ها از گذشته تا کنون حاکی از آن است که مالکیت برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در اختیار افرادی است که ارتباط نزدیکی با برخی مسئولان آموزش عالی دارند. این رسانه وجود برخی منفعت طلبی‌های شخصی و جناحی را در فرآیند اعلام نتایج، موثر می داند.

انتهای پیام/

کد خبر: 970073

وب گردی

وب گردی