آمادگی دولت افغانستان برای صلح با طالبان

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان گفت: کابل آماده آغاز مذاکرات صلح با طالبان است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «تادامیچی یاماموتو»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان طی سخنانی در شورای امنیت در مورد روند صلح در افغانستان گفت: افغانستان در بهترین شرایط از سال 2001 برای آغاز روند مذاکرات صلح با طالبان قرار دارد.

وی در ادامه ضمن این که از آمادگی کابل برای آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان خبر داد، افزود: « مهم نیست که چه موانعی بر سر راه ما وجود دارد. ما اکنون در بهترین موقعیت نسبت به هر زمان دیگری در طول 17 سال گذشته قرار داریم تا روند مذاکرات صلح را برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها از طریق گفتگو در افغانستان آغاز کنیم.»

یاماموتو تاکید کرد: همه طرف‌ها باید بدانند که هیچ راه حل نظامی برای درگیری‌ های افغانستان وجود ندارد. دولت افغانستان امیدوار است گروه طالبان با تلاش‌های مقامات محلی و کشورهای کلیدی از این روند استقبال کند.

تادامیچی یاماموتو همچنین خاطرنشان کرد: «طالبان پیشتر آمادگی خود برای مذاکره بیشتر با ایالات متحده آمریکا در مورد روند صلح در افغانستان را اعلام کرده است. ایالات متحده و افغانستان بر این باورند که مذاکرات در مورد آینده افغانستان باید تحت رهبری کابل انجام شود».

انتهای پیام /

کد خبر: 970076

وب گردی

وب گردی