اختلاف احزاب کرد برای تصدی پست ریاست جمهوری

دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان اعلام کرد که این حزب در صورت عدم حصول توافق با اتحادیه میهنی، بر سر کاندیدای منصب ریاست جمهوری عراق، نامزد خود را برای این پست معرفی می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «فاضل میرانی» در خصوص منصب ریاست جمهوری عراق گفت: «اگر حزب دموکرات در خصوص تعیین نامزدی برای منصب ریاست جمهوری به توافق با اتحادیه میهنی کردستان نرسد، نامزد مختص خود را برای این منصب معرفی خواهد کرد. وی تاکید داشت که چنین امری و معرفی دو نامزد مختلف از سوی کردها برای این منصب در بغداد، موجب تضعیف جایگاه کردها خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد که پیشتر، این مسئله و موضع خود را به حزب اتحایه میهنی کردستان اطلاع داده اند.

دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان، تاکید کرد که قصدی برای کاندیدا شدن و تصدی منصب ریاست جمهوری عراق ندارد و چنین موضوعی در حزب نیز مطرح نشده و خود را نیز برای این منصب آماده نکرده است.

اما وی در عین حال خاطر نشان ساخت در صورتی که از سوی حزب دموکرات برای این منصب کاندید شده و به عنوان رئیس جمهور جدید عراق انتخاب شود، تمام تلاش خود را برای تامین منافع کردها و نیز اجرای قانون اساسی عراق و استفاده از اختیارات ریاستی خواهد کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 970077

وب گردی

وب گردی