انجام وظیفه در جبهه فرهنگی، موهبتی است بزرگ و رسالتی عظیم است

یکصد و سی و ششمین نشست مشترک مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان اصفهان با معاونین دانشجویی فرهنگی و مدیران فرهنگی استان به میزبانی واحد نطنز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از نهاد رهبری استان اصفهان، یکصد و سی و ششمین نشست مشترک مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان اصفهان با معاونین دانشجویی فرهنگی و مدیران فرهنگی استان به میزبانی واحد نطنز برگزار شد.

در این نشست حیدری، مسئول نهاد رهبری استان در دانشگاه آزاد ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان در سخنانی گفت: « در ایام عزاداری ماه محرم شاهد حضور تمامی اقشار جامعه، از پیر و جوان و خرد و کلان در کنار یکدیگر هستیم. بدون تردید اگر خود را در معرض نسیم حیات‌بخش امام حسین(ع) قرار دهیم، موهبت‌های بسیاری برای ما به ارمغان خواهد آورد. نهضت عاشورا در شرایطی خاص شکل گرفت و امر به معروف و نهی از منکر را در آن زمان و برای همیشه ماندگار کرد. آنچه که نهضت عاشورا در مقابل دیدگان همه مشهود کرد، خردورزی و عقلانیت این نهضت بود که تمامی فرمایشات، دستورات و تصمیم‌گیری‌های امام بر مبنای خردورزی شکل می‌گرفت. »

مسئول نهاد رهبری تصریح کرد: « جای بسی افتخار است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، رسالت ما انجام امور فرهنگی جوانان و جامعه است. اگر امور فرهنگی را بر مبنای فکر و خرد در دستور کار قرار دهیم، با استدلال روشن و متقن، می‌توانیم جامعه دانشگاهیان را به سوی مسائل فرهنگی اصیل و ناب اسلامی رهنمون شویم. انجام وظیفه در جبهه فرهنگی، موهبتی است بس بزرگ و رسالتی است بس عظیم، به نحوی که شخصی که کار فرهنگی انجام می‌دهد، پا در جای پای ائمه معصومین گذاشته است. »

در ادامه نشست، دکتر احمد آذین، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، خاطرنشان کرد: « اگر در ادبیات سیاسی جهان، ایران امن‌ترین کشور جهان است، به یمن وجود و جانفشانی شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم و صبوری خانواده‌های آنان است. یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران وجود همین جوانان دهه‌های شصت و هفتاد است که ترکیبی از حماسه و عرفان را خلق کردند و عالم و آدم را متحیر رشادت‌های خود نمودند، در همین راستا، روشن‌گری فداکاری‌های شهدا، وظیفه و رسالتی است که به دوش تک تک ماست که باید به نحو احسن، این رسالت ادا شود، چرا که انجام این کار، کمترین دفاع از حریم انقلاب، فرهنگ انقلاب و آرمان‌های شهداست. »

کد خبر: 970078

وب گردی

وب گردی