برای زندگی در خوابگاه این وسایل را به همراه داشته باشید

اگر شما هم از جمله دانشجویانی هستید که قرار است در خوابگاه زندگی کنید، پیش از آنکه درگیر فکر کردن به مشکلات، دلتنگی و مواردی از این دست باشید، لازم است ابتدا چمدان خود را ببندید. برای بستن چمدان خود ابتدا باید بدانید چه وسیله هایی مورد نیازتان هست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ سال تحصیلی جدید تقریبا آغاز شده است و بسیاری از دانشجویان خود را برای رفتن به دانشگاه آماده می کنند. برخی از دانشجویان در شهری که زندگی می کنند، دانشگاه قبول شده‌اند،‌ صبح از خواب بیدار می شوند و به دانشگاه می‌روند،‌ شب هم به خانه باز می گردند و در رختخواب خود می‌خوابند.

برخی از دانشجویان هم هستند که در دانشگاه های اطراف محل زندگی خود قبول شده اند،‌ این افراد ساعت 5-5:30 زودتر از خواب بیدار شده و با سرویس،‌ اتوبوس و... به سمت دانشگاه خود حرکت می کنند تا ساعت 8 صبح در کلاس درس حاضر باشند. پس از اینکه کلاس هایشان تمام شد، به سمت ترمینال اتوبوسرانی می روند یا با سرویس به سمت شهر خود حرکت می کنند.

دسته آخر،‌ دانشجویانی هستند که در دانشگاه‌های شهری دیگر قبول شده اند و دور بودن مسیر باعث می شود این دانشجویان ترجیح دهند در خوابگاه‌های دانشجویی اقامت کنند. اگر شما هم از جمله دانشجویانی هستید که می خواهید دو یا چهار سال را در خوابگاه بگذرانید، پیش از اینکه درگیر فکر کردن به مشکلات و دلتنگی و مواردی از این دست باشید، لازم است ابتدا چمدان خود را ببندید و برای بستن چمدان خود ابتدا باید بدانید چه وسیله هایی مورد نیازتان هست.

وسایل خواب را فراموش نکنید!

بسیاری از خوابگاه ها دارای تخت های یک طبقه یا دو طبقه هستند،‌ برخی از خوابگاه‌ها وسایل خواب مورد نیاز افراد شامل تشک،‌ بالش و پتو را در اختیارشان می‌گذارند،‌ برخی دیگر هم تنها یک تشک به دانشجو می دهند، با این حال اگر از جمله افرادی هستید که تنها در رختخواب خودتان خوابتان می برد، بهتر است وسایل خواب خود را به همراه داشته باشید، البته از جمله افرادی هستید که بدون لحاف های سنگین و تشک های پر مادربزرگ ‌ها بد خواب می‌شوید،‌ بهتر است این عادت خود را کنار بگذارید؛ قرار نیست که به اندازه یک جهیزیه با خودتان وسیله به خوابگاه ببرید،‌ تنها یک تشک و لحاف کم حجم کفایت می‌کند، رو تختی و ملحفه را فراموش نکنید، مطمئنا روزی به کارتان خواهد آمد.

خوردنی‌ها و مشتقات مربوطه

در خوابگاه‌ها از بخور و بخواب خبری نیست که نیست، خود دانشجوها باید به فکر صبحانه، ناهار و شام‌شان باشند. پس به همراه داشتن وسایل آشپزی بسیار مهم است. از آنجایی که قرار نیست هر روز هفته را نیمرو یا املت میل کنید پس به همراه داشتن یک ماهی‌تابه و نمک و فلفل کافی نیست،‌ از طرفی دیگر هم لازم نیست چند دست قابلمه به همراه داشته باشید، به همراه داشتن یک یا دو قابلمه،‌یک ماهی‌تابه، ظروف غذا خوری مانند بشقاب،‌ پیاله، قاشق و چنگال ضروری است. می توانید کمی برنج،‌ چای،‌ ادویه، قند و شکر یا چند کنسرو خوراکی به همراه داشته باشید،‌ باقی مواد غذایی را می توانید بر اساس نیاز خود تهیه کنید.

لوازم شخصی

لوازم شخصی مهم ترین وسایلی است که بدون آن‌ها فقط می توانیم یک یا دو روز را نهایتا بگذرانیم. پس لوازمی مانند مسواک، خمیردندان، شامپو، صابون حوله، شانه، سشوار و... را ابتدا در چمدان خود بگذارید،‌ فقط به هنگام جاسازی این وسایل باید توجه کنید فضای خوابگاه آنقدر بزرگ نیست که بتوانید چندین شامپو و عطر و ادکلن را به همراه داشته باشید.

لوازم مورد نیاز تحصیل

شما تمام سختی های زندگی در خوابگاه را به جان خریده اید تا بتوانید در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید،‌ پس لازم است لوازم ابتدایی درس خواندن مانند،‌کاغذ،‌ خودکار،‌ جامدادی و... را به همراه داشته باشید، بهتر است چراغ مطالعه را به همراه داشته باشید تا به هنگام مطالعه به مشکل برخورد نکنید،‌ در صورتی که لپ تاپ یا تبلت داشته باشید،‌ بهتر است آن را به همراه داشته باشید چون برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی احتمالا به کارتان می‌آید. ممکن است در جلسه اول و دوم، استادان کتاب یا جزوه را برای درس خود معرفی کنند، در چنین شرایطی این موارد را به سرعت تهیه کنید و خواندن دروس را به شب امتحان موکول نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 970362

وب گردی

وب گردی