تکمیل ۹۹ درصدی واحدهای سایت مسکن مهر شهر جدید سهند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد عملیات ساخت مسکن مهر شهر جدید سهند به پایان رسیده است، گفت: سهند در کل دارای ۳۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر است که عملیات احداث بخش قابل توجهی از آن به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس مصطفوی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند احداث آزادراه تبریز- سهند – اندیشه را مهمترین و شاخص‌ترین پروژه این شهر جدید در دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصدی بوده که تلاش می‌شود تا شهریورماه سال آینده به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

مصطفوی با بیان اینکه هزینه قرارداد این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و تأمین ۴۰ درصد از این رقم برعهده شرکت عمران است گفت: تسهیل در رفت و آمد بین تبریز و شهرهای اطراف و شهر جدید سهند، کاهش بارترافیکی موجود از اصلی‌ترین اهداف اجرای این پروژه به شمار می‌رود که در سال جاری با پیشرفت ۱۰ درصدی، مهمترین سال عملیاتی خود را طی می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد عملیات ساخت مسکن مهر شهر جدید سهند به پایان رسیده است گفت: سهند در کل دارای ۳۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر است که عملیات احداث بخش قابل توجهی از آن به اتمام رسیده است.

او در این باره افزود: عملیات محوطه‌سازی ۲۵۰۰ واحد از سایت مسکن مهر سهند در حال حاضر باقی‌مانده که به جدیت در حال پیگیری آن هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سایت مسکن مهر این شهر جدید را تا پایان امسال تکمیل و پرونده آن را بنندیم گفت: پروژه‌های روبنایی سایت مسکن مهر این شهر هم اکنون دارای پیشرفت ۵۵ درصدی است که احداث تصفیه خانه فاضلاب آن نیز تکمیل و آماده واگذاری به اداره آب و فاضلاب استان است.

مصطفوی ضمن اشاره به همکاری خوب شهرداری سهند با شرکت عمران شهرهای جدید در ارتباط با حوزه خدمات شهری بیان کرد: در حال حاضر ۹ مرکز آموزشی در سطح شهر جدید سهند در حال ساخت بوده و پروژه قطار برقی سهند – تبریز نیز در دست مطالعه قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین از آغاز مطالعات پروژه جنگل‌های ٧٠ هکتاری و بوستان ١٠ هکتاری شهر جدید سهند خبر داد و گفت: گفتنی است در این راستا تلاش داریم تا اقدامات مشارکتی در پروژه‌های عمرانی سهند را که تا پیش از این ضعیف انجام می‌شد را تقویت و ان را به صورت جدی پیگیری کنیم.

مدیر عامل شهر جدید سهند در ادامه تعامل سازنده با مدیران ارشد استان آذربایجان شرقی در حوزه اجتماعی را یکی از اولویت‌های اصلی این شهر جدید دانست و افزود: گفتنی است تغییر در برخی رویکردهای شهرجدید سهند مانند بلندمرتبه سازی و تغییر کیفیت ساخت و ساز از مسکن مهر به باغ ویلا در دستور کار ما قرار گرفته و مورد پیگیری خواهد بود.

مصطفوی همچنین از آغاز اقدامات اجرایی پروژه "هر شهروند یک درخت و هر شهروند یک دوچرخه" در این شهر جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر به دنبال اجرای پروژه‌های شاخص سهند به ویژه واحدهای آموزشی بوده و تلاش داریم تا شهریورماه سال جاری ٢ باب مدرسه را در این شهر به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 970366

وب گردی

وب گردی