سلیمی: وزارت علوم با دانشگاه آزاد برخوردی مانند دانشگاه غیرانتفاعی داشته باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: باید با دانشگاه آزاد مهربان‌تر بوده و به طور یکنواخت برخورد شود، همانطور که به دانشگاه غیرانتفاعی علی‌رغم داشتن هیات علمی مناسب ظرفیت‌ها و رشته‌‌های گوناگونی داده می‌شود باید دانشگاه آزاد هم از امکانات برابر وزارت علوم، برخوردار باشد.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حذف رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد گفت: باید با دانشگاه آزاد مهربان‌تر بوده و به طور یکنواخت برخورد شود، همانطور که به دانشگاه غیرانتفاعی علی‌رغم داشتن هیات علمی مناسب ظرفیت‌ها و رشته‌‌های گوناگون داده می‌شود باید دانشگاه آزاد هم از امکانات برابر وزارت علوم، نسبت به آموزش عالی برخوردار باشد.

وی افزود: آنچه مسلم است، در وزارت علوم نباید شرایط به گونه‌ای باشد که دانشگاه آزاد یکباره با میزان زیادی از حذف رشته‌ها مواجه شده که آسیب زیادی را به داوطلبان و بدنه دانشگاه وارد کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش خاطر نشان کرد: واقعیت آن است که دانشگاه آزاد اسلامی تفاوتی معنادار با دانشگاه‌های غیر انتفاعی دارد و اگر این دانشگاه با مشکل مواجه شود هزاران کارمند و اعضای هیات علمی با بلاتکلیفی جبران ناپذیری مواجه خواهند شد.

سلیمی در پایان تاکید کرد: از مدیران وزارت علوم خواهش می‌‌کنیم که با تدبیر و مدیریت صحیح اجازه ندهند دانشگاه آزاد تبدیل به یک بحران برای کشور شود.

گفتنی است، چندی پیش وزارت علوم اعلام کرد 668 رشته محل در دانشگاه آزاد اسلامی با 11 هزار دانشجو، فاقد مجوز است و به یکباره آن را حذف کردند. تمامی دلایل را باتوجه به اطلاعات وزارت علوم و مصوبات شورای گسترش آموزش عالی دانشگاه آزاد ارائه کرد، بعد از یک روز بررسی، اعلام شد 668 رشته اشتباه بوده و 254 رشته محل صحیح است.

در حال حاضر 254 رشته محل حذف شده است که دانشگاه آزاد اسلامی 121 رشته محل را در تعامل با وزارت علوم پذیرفته و تعدادی جایگزین شد؛ اما 133 رشته محل که بیش از 4 هزار دانشجو دارد، حذف شد. همه این رشته محل‌ها دارای مجوز بوده و سال گذشته دانشجو پذیرش داشته و به تایید وزارت علوم نیز رسیده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 970385

وب گردی

وب گردی