مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عطرافشانی شد

مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند صبح امروز با حضور دکتر عبداله میرغیاثی رئیس آزاد اسلامی واحد پرند و رباط کریم، معاونان، استادان، کارکنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد پرند همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم غبارروبی، عطرافشانی مزار شهدای گمنام واحد پرند با حضور اعضای هیأت رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پرند و رباط کریم برگزارشد.

در این مراسم معنوی حاضرین پس از غباروبی و شست و شوی مزار شهدای گمنام با عطر و گلاب، با اهدای گل، به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کردند.

دکتر میرغیاثی با تجلیل از مقام شامخ شهدای دفاع مقدس، بر تجدید میثاق با آرمان های شهدا و امام شهدا تاکید کرد و گفت: مرقد مطهر این دو شهید بزرگوار در اینجا نعمت بزرگی است برای واحد پرند و رباط کریم، و درواقع نقطة عطفی است برای اینکه همه ما اینجا جمع شویم و با این عزیزان میثاق ببندیم که بتوانیم در راه شهدای بزرگوار، در راه صدق و حقیقت، در راه حلال و طیب قدم بگذاریم.

وی افزود: هنگامی که زیارت عاشورا می خوانیم، می دانیم که حقیقت و معرفت مورد اصابت دشمن قرار گرفته، چرا که صحرای کربلا، روزهای عاشورا و تاسوعا روزهایی است که بنی امیه شاد می شوند، روزی است که در زیارت عاشورا آمده است: اذا یَوْمٌ تَبرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَیَّهَ وَ ابْنُ آکِلَه و این روزها برای بنی امیه روز مبارکی است، بنابراین برای شیعیان روز عزاداری است.

رئیس واحد پرند و رباط کریم بیان داشت: خون امام حسین (ع) احیای معرفت اسلامی و دینی، احیای حقیقت، احیای مبارزه با ظلم و فساد بوده، احیای مبارزه با جریانهای سویی بوده که در تفکر شیعه وارده شده. تفکری مثل اخباریون، تفکری که اکنون داریم مثل داعشیون ، تفکری که زمانی که کربلا را به یاد می آوریم همان جنایتها اکنون هم انجام می شود و امام حسین با ریختن خونش درسی به ما یاد داد که ما وارث مبارزه با فساد، مبارزه با سیاهی ها و ظلم و ستم باشیم.

وی در پایان گفت: امید است خداوند به همه ما توفیق دهد که راه شهدای عزیز را با معرفت صحیح بشناسیم و با معرفت صحیح راه را ادامه دهیم و فردای قیامت جوابگوی شهدای والا مقام باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 970399

وب گردی

وب گردی