با گسترش بدون مجوز رشته‌ها در «دانشگاه‌های غیرانتفاعی»  برخورد می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تمامی دانشگاه‌ها در نظر وزارت علوم یکسانند و همه نظام یکپارچه‌ای دارند. اگر دانشگاه‌های غیر انتفاعی بدون مجوز اقدام به ارائه رشته محل و پذیرش کنند قطعا با آنها هم، برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، در نشست خبری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال هم دانشگاه آزاد می توانست همچون سال گذشته نتایج را 7 یا 8 شهریور اعلام کند نه اینکه در 24 شهریور اقدام به اعلام نتایج کند. من هیچ وقت گله خصمانه‌ای نسبت به هیچ نهاد آموزش عالی نداشته و همیشه توصیه‌ام بر بهبود عملکردها در آموزش عالی بوده است و در بسیاری از مواقع هم دوستانه مسائل را با مسئولان امر حل کردیم.

وی افزود: امسال هم که چندین نفر از دوستان دفتر گسترش در جلسات هماهنگی شرکت کردند به درخواست خود ما بود که این هماهنگی انجام شد.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: هر رشته‌ای که حذف شده قطعا مشکلاتی داشته و بدون اطلاع هیچ رشته‌ای حذف نشده است یا در پردیس‌هایی بوده که فاقد مجوز بوده اند، از شورای گسترش مجوز نداشته و گرایش های جدیدی بدون هماهنگی ایجاد کردند.

شریعتی نیاسر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز یادآور شد: تمامی دانشگاه‌ها در نظر وزارت علوم یکسانند و همه نظام یکپارچه‌ای دارند اگر دانشگاه‌های غیر انتفاعی هم بدون مجوز اقدام به ارائه رشته محل و پذیرش کنند قطعا با آنها برخورد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید به قانون مداری و قانون مندی توجه کنیم تا شاهد وقوع چنین مواردی نباشیم که البته هرسال وضعیت رو به بهبود است و با هماهنگی و مدیریت منسجم این فشارها رو به کاهش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 970416

وب گردی

وب گردی