مراجعه ۴۰۰۰ شهروند تهرانی به مراکز اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل انتقال خون استان تهران از مراجعه ۴۰۰۰ شهروند تهرانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به مراکز اهدای خون استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید مرتضی طباطبایی از مراجعه ۴۰۰۰ نفر به مراکز اهدای خون استان تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: در این ایام 2 هزار و ۹۲۵ واحد خون، ۲۹۲ واحد پلاسما و ۸۴ واحد پلاکت اهدا شد.

مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به فعالیت پنج مرکز جامع اهدای خون و یک واحد سیار در پیشوای ورامین در تاسوعا و عاشورا، افزود: با توجه به راه‌اندازی چهار مرکز جامع در چند ماه اخیر میزان مراجعه امسال در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشت و ۹۴۰ واحد خون نیز بیشتر اهدا شد.

وی ادامه داد: از این میزان اهدای خون سهم اهداکنندگان مستمر ۴۲ درصد، اهداکنندگان باسابقه ۳۶ درصد و اهداکنندگان بار اول ۲۲ درصد بود و ۶ درصد از کل خون‌های اهدایی نیز به بانوان تعلق داشت.

بنابر اعلام روابط عمومی انتقال خون استان تهران، طباطبایی همچنین بیان کرد: دیگر تفاوت امسال با سال‌های گذشته، پذیرش داوطلبان اهدای پلاکت و پلاسما بود و برخی نذر خون خود را به نذر پلاکت و پلاسما تغییر دادند. با توجه به اهمیت تهیه داروهای مشتق از پلاسما و نیاز کشور، از شهروندان تهرانی تقاضا داریم برای کمک به درمان بیماران نیازمند به این داروها، برای اهدای پلاسما به سه مرکز جامع وصال، تهرانپارس و ستاری مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 970445

وب گردی

وب گردی