«دانشگاه امیرکبیر» در جمع دانشگاه های صنعتی بیشترین دانشجو را دارد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه بیشترین جمعیت دانشجویی، رشته و گرایش تحصیلی را در میان دانشگاه های صنعتی کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیداحمد معتمدی در مراسم آیین نکوداشت دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه گفت: این دانشگاه دارای ۱۴ هزار دانشجو است که از این تعداد ۵۰ درصد آنها را دانشجویان کارشناسی و ۵۰ درصد را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل داده اند.

وی افزود: این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده است و درحال حاضر دارای بیشترین جمعیت دانشجویی، رشته و گرایش تحصیلی در میان دانشگاه های صنعتی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در این دانشگاه ۵۵۰ عضو هیات علمی فعالیت می کنند.

معتمدی با اشاره به رتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سطح بین المللی و داخلی گفت: رتبه این دانشگاه در سطح بین المللی جهش بسیار خوبی داشته و اکنون در یکی از رتبه بندی های بین المللی جایگاه ۴۰۰ را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: همچنین این دانشگاه از نظر ۴ رتبه بندی بین المللی جایگاه اول و دوم را در میان دانشگاه های داخلی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم به رتبه ۱۰۰ جهان دست یابیم.

معتمدی عنوان کرد: قرار گرفتن در میان دانشگاه های نسل سوم از دیگر برنامه های این دانشگاه به شمار می رود.

وی با اشاره به راه اندازی برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دومین برج فناوری این دانشگاه نیز در سال جاری راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشجویان باید در کنار تحصیل علم، مهارت های لازم را کسب کنند، گفت: در دانشگاه بستری را فراهم کردیم تا دانشجویان بتوانند مهارت های لازم برای کسب شغل را فرا گیرند.

معتمدی عنوان کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که مدیران خوبی را تربیت کرده و ۱۰ نفر از اساتید این دانشگاه در وزارتخانه های مختلف کشور مسئولیت داشته اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 970447

وب گردی

وب گردی