طباطبایی: حس امنیت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، گفت: حس امنیت شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اهمیت بسیاری دارد تا کسانی که در این دانشگاه درس می‌خوانند بدانند، پس از پایان تحصیلات توسط خود دانشگاه مورد حمایت قرار گرفته و جذب بدنه آن می‌‌شوند.

دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کسب مهارت دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اولین استانی که شاید در راه مهارت آموزی در دانشگاه آزاد به طور جدی قدم برداشت، دانشگاه آزاد واحد یزد بود. ما شروع مهارت آموزی به طور بنیادین را در مدارس سما دانشگاه آزاد استان یزد آغاز کردیم.

وی افزود: در حال حاضر درصددیم با توجه به پتانسیل‌‌های موجود در بین دانشجویان دانشگاه آزاد استان یزد و امکانات موجود، علاقه‌‌‌‌‌‌مندی آنها را جمع بندی کرده و دوره‌‌‌های مهارت آموزی برای دانشجویان این دانشگاه در سطح استان برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در ادامه خاطر نشان کرد: اگر هر دانشجویی مهارت‌‌‌‌های تخصصی و غیر تخصصی لازم را در حوزه‌های مختلف در دوره دانشجویی کسب کند قطعا بعد از فارغ التحصیلی به بازار کار جذب خواهد شد و این امر گامی است استوار به سوی ایجاد اشتغال در جامعه و مبارزه با پدیده بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی که تنها در سایه مهارت آموزی صحیح در بستر دانشگاه فراهم می‌شود.

طباطبایی در پاسخ به تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول هر داوطلب تا سال 1404 یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی زیر ساخت‌ها و تجهیزات مناسبی در حوزه آموزش و پژوهش دارد که قطعا با بسط و گسترش یکپارچه این امکانات در تمامی واحدهای سراسر کشور نقش تعیین کننده‌ای در تبدیل به دانشگاه برتر کشور به عنوان انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

وی تاکید کرد: آنچه در بهتر شدن هرچه بیشتر این دانشگاه حائز اهمیت است حس امنیت شغلی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه است تا کسانی که در این دانشگاه درس می‌خوانند بدانند، پس از پایان تحصیلات توسط خود دانشگاه مورد حمایت قرار گرفته و جذب بدنه آن می‌‌شوند که این امر در برنامه جذب نخبگان دانشگاه آزاد لحاظ شده و تا حدودی به مرحله عمل درآمده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 970460

وب گردی

وب گردی