رسولی: دانشگاه کارآفرین انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: در آینده تمام دانشجویان به دنبال دانشگاه‌هایی هستند که بتوانند کارآفرینی و مهارت آموزی را در آنجا فراگیرند تا بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند.

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مهارت آموزی دانشجویان این دانشگاه گفت: هر دانشجویی که فارغ التحصیل می‌شود باید مهارت‌های لازم را داشته باشد تا بتواند کار آفرینی کند، به همین جهت در دانشگاه آزاد اردبیل قراردادی با سازمان فنی و حرفه‌‌ای منعقد کردیم و دوره‌‌هایی را جهت مهارت آموزی در مدارس سما و سپس در واحدهای سطح استان آغاز کردیم.

وی افزود: درصدد گسترش مرکز مهارت افزایی و تقویت آموزش‌‌های آزاد هستیم که یک سری رویکردهایی را در خود دانشگاه تقویت کنیم و به دنبال آموزش عملی مهارت‌های تخصصی هر رشته‌ای هستیم تا دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات بتوانند با داشتن مهارت لازم وارد بازار کار شوند و هر دانشجو به تنهایی یک کارآفرین باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی فراگیر را در دست احداث داریم که شامل دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی است. در نظر داریم در دراز مدت تبدیل به یک هولدینگ شویم که هم افزایی علم و ثروت و اشتغال دانش بنیان را در این شرکت‌‌‌‌ها دنبال کنیم.

رسولی تاکید کرد: در آینده تمام دانشجویان به دنبال دانشگاه‌هایی هستند که بتوانند کارآفرینی و مهارت آموزی را در آنجا فراگیرند تا بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند؛ بنابراین دانشگاه کارآفرین انتخاب اول هر داوطلب ورود به دانشگاه است.

وی در پایان متذکر شد: دانشگاه آزاد در حال حاضر دستاوردهای مناسبی را در زمینه کار آفرینی و حمایت از نخبگان این دانشگاه داشته است که با وجود زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب این دانشگاه و واحدهایی با برند بین المللی که با دانشگاه‌‌‌‌های مطرح دولتی برابری دارند در آینده‌‌ای نه چندان دور به جایگاه اول انتخاب مراکز آموزش عالی خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 970489

وب گردی

وب گردی