معافیت های قانونی جانبازان و خانواده شهدا به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

طرح استفساریه مربوط به معافیت های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده هایشان و خانواده شهدا به منظور تدوین طرح به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح استفساریه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی این استفساریه را به منظور تدوین طرح با موضوع معافیت های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده هایشان و خانواده شهدا به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

براساس این گزارش پیش از این حذف این ماده با 110 رأی موافق، 65 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن به تصویب نرسیده بود، بنابراین قرار بر این شد که به کمیسیون ارجاع داده شود.

لازم به ذکر است شورای نگهبان در رابطه با این ماده واحده گفته بود با توجه به انقضای مهلت اجرای قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و پیش بینی احکام مشابه آن در ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بند (ج) ماده 87 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تصویب استفساریه مذکور ضرورتی ندارد، لذا موضوع استفساریه و پاسخ حذف می شود.

علی لاریجانی در رابطه با پیشنهاد حذف این ماده واحده با اشاره به اینکه به دلیل گذشتن زمان اجرای قانون برنامه پنجم توسعه این استفساریه قابل استناد نیست، بنابراین به این مهم تاکید کرد که این استفساریه به منظور تدوین طرحی در موضوع معافیت های قانونی جانبازان، آزادگان و خانواده هایشان و همچنین خانواده شهدا به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شود که در نهایت این موضوع به رأی گذاشته شد.

گفتنی است این استفساریه با 153 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه ارجاع شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970562

وب گردی

وب گردی