در مدارس سما باید به استعداد تک تک دانش آموزان توجه شود

مراسم آغاز سال تحصیلی در مدارس سما تهران با نواختن زنگ مهر توسط دکتر فاضل سنقری مشاور رئیس و دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فاضل سنقری مشاور رئیس و دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما در این مراسم که در دبیرستان متوسطه دوم پسرانه سما برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه سما به عنوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد که اقدامات زیربنایی در حوزه های تعلیمی و تربیتی انجام دهد، گفت: در این مدارس دانش آموزان به‌صورت مهارت محور آموزش خواهند دید.

دکتر فاضل سنقری با اشاره به شعار سال جاری مدارس سما، گفت: این شعار که یکی از شعارهای ایده آل به عنوان هدف نهایی در بسیاری از کشورها شناخته می شود، با عنوان «مدرسه من» مطرح شده است.

وی افزود: «مدرسه من» مخفف مدرسه ای است که توانسته در ارتباط با رشد و شکوفایی استعداد دانش آموزان، فکر کردن جهانی و عمل کردن منطقه ای و فعالیت در حوزه پرورش استعدادها تلاش کند.

دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما با تأکید بر اینکه در مدارس سما باید به استعداد تک تک دانش آموزان توجه شود، گفت: این دانش آموزان مدیران آینده کشور هستد و باید با برنامه ریزی و سیاستگذاری صحیح راه موفقیت آنها هموار شود.

وی با بیان اینکه باور ما در مدارس سما «ایجاد هر دانش آموز یک مدرسه است»، گفت: همه دانش آموزان باید به آموزش، نشاط، تحصیل و تهذیب خود رسیدگی کنند و به این ترتیب هر فرد مولد و آماده ایجاد یک مدرسه خواهد شد و زمینه برای رسیدن به اهداف کشور امکان پذیر می شود.

دکتر فاضل سنقری با بیان اینکه با امکان انتقال سریع اطلاعات حجم آگاهی ها و نوع برخورد مردم با پیشرفت ها و تحقیقات و پژوهش افزایش پیدا می کند، گفت: افرادی که در دنیای امروز زندگی می کنند، شکل و سبک زندگی آنها بسیار متفاوت تر از گذشته است. امروز نوجوانان و جوانان به راحتی می توانند به سبک زندگی و پیشرفت های جهان دسترسی داشته باشند و دانش آموزان باید از این موضوع برای بهره برداری از میزان تحقیقات و پژوهش های دنیا حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی افزود:البته در کشور ما به واسطه تمدن چندهزار ساله و سوابق ملی و مذهبی و دینی که وجود دارد، نوع استفاده و بهره برداری از اینترنت متفاوت است، کشور ما دارای جوانانی با استعداد و عقبه های دینی است که رویکردهای متفاوتی در استفاده از حجم اطلاعات خواهند داشت.

دبیرکل شورای عالی فرهنگی، آموزشی و مهارتی سازمان سما در پایان خاطر نشان کرد: ایران بزودی در مدارس سما جریان سازی تعلیم و تربیت را برای ایجاد یک تحول بنیادین مشاهده خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970570

وب گردی

وب گردی