امام جمعه ساری: دانشگاه آزاد اسلامی باید نیروهای متعهد پرورش دهد

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید آینده نگری داشته و تولیدکننده و پرورش دهنده نیروهای متعهد باشد؛ زیرا کشور به چنین نیروهایی نیاز دارد. دانشگاهیان فعالیت در این حوزه را باید وظیفه شرعی خود بدانند،‌ در غیر این صورت نمی‌توانند موفق شوند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و امام جمعه ساری دیدار کرد. دکتر محمد مهدی طهرانچی در این دیدار اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی تغییراتی ایجاد شده است، این تغییرات در راستای خط مشی مدیران و استفاده از رهنمودهای روحانیون و علما است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم صفحات جدیدی در انقلاب اسلامی رقم بخورد. هر استان به وسیله مسئولان و رئیس واحد مدیریت می شود. با توجه به امکانات و دغدغه مردم، برای هر استان تغییر رویکرد را به طور جدی پیگیری می کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کار فرهنگی و اشتغال دانش بنیان از جمله رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی است،‌ همچنین افزایش کیفیت آموزشی و نگاه عمیق فرهنگی را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در توسعه منطقه خود موثر باشند، گفت: در این راستا نیازمند حمایت بزرگان استان هستیم.

در ادامه آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و امام جمعه ساری اظهار داشت: دکتر ولایتی امتحان خود را پس داده است. مدیران دانشگاه باید به دکتر ولایتی کمک کنند تا شاهد افزایش کیفیت بوده و این دانشگاه بهتر و پر‌رونق تر از گذشته باشد.

وی بیان کرد: افراد بسیاری با ایده ها و عقاید مختلف در دانشگاه‌ها هستند و نیاز به مدیریت دارند. رهبری هم تاکید دارند که باید از لحاظ تربیتی با حساسیت خاصی پیش رفت.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید آینده نگری داشته و تولیدکننده و پرورش دهنده نیروهای متعهد باشد؛ زیرا کشور به چنین نیروهایی نیاز دارد. دانشگاهیان فعالیت در این حوزه را باید وظیفه شرعی خود بدانند،‌ در غیر این صورت نمی‌توانند موفق شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید جوانان را بر اساس مبانی اسلامی تربیت کند؛ ولی برخورد قهری جواب نمی دهد. نباید سخت گیری بسیار باشد و ولنگاری ایجاد شود.

آیت الله طبرسی اظهار داشت: فعالیت در دانشگاه باید براساس تعهد و تخصص باشد. دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر دگرگون شده است،. امیدوارم مدیریت جدید این دانشگاه، محصول خوبی را به جامعه تحویل دهد.
وی ادامه داد: سر و کار داشتن با خواص سخت است و مدیریت دانشگاه آسان نیست؛ چون دانشجویان از اطلاعات خوبی برخوردار هستند.

امام جمعه ساری در پایان تاکید کرد:‌ دانشگاه باید تولیدکننده باشد و از مدرک گرایی پرهیز کند. پشت میز نشینی فرهنگ اشتباه است؛ همه نمی توانند پشت میز باشند. جامعه به شغل های مختلفی نیاز دارد و دانشگاه نیز باید در اصلاح این فرهنگ تلاش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 970578

وب گردی

وب گردی