ضرورت مستندسازی پرونده‌ها و املاک در امور حقوقی آب و برق

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرنیرو از کمبود هماهنگی و وحدت رویه بین استان‌ها در اجرای قوانین، گلایه کرد و گفت: باید با موشکافی و هماهنگی مؤثر و دقیق و احصاء موفقیت‌ها، کارهای حقوقی را به پیش ببریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا انجم شعاع، معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو در این نشست طی سخنانی ضمن تاکید بر هماهنگی و انسجام بین شرکت‌های آب و برق به‌ویژه در زمینه حقوقی با اشاره به بیانات و تاکیداتی از رهبر معظم انقلاب، گفت: اکنون وظیفه ما مسئولان ایجاد وحدت و دادن امید به مردم است.

او اهمیت صنعت آب و برق را سوای ارزش معنوی و توسعه‌ای آن، بسیار مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت: تقریباً 100 درصد جمعیت کشور ما از نعمت آب و برق برخوردارند و این ارتباط مردمی، اهمیت صنعت آب و برق را نسبت به سایر دستگاه‌ها دو چندان کرده است و لذا کیفیت و سرعت بیشتر در خدمات این حوزه، بسیار الزامی است.

انجم شعاع با ارائه عملکردی از مدیریت آب و برق در تابستان سال جاری به‌ویژه مدیریت اضطراری بار انرژی برق گفت: امسال یکی از کم بارش ترین سال‌های کشورمان بوده، با این حال برنامه ریزی و جدیت در مدیریت پیک بار و تلاش شبانه روزی همکاران ستودنی است.

او موفقیت دو شرکت بزرگ مادر تخصصی" توانیر" و "مدیریت منابع آب ایران" و احراز رتبه‌های برتر در جشنواره ملی شهید رجایی و دریافت لوح تقدیر از دست ریاست محترم جمهوری را نشانه این عملکرد مطلوب قلمداد نمود.

انجم شعاع در بخش دیگری، پیرامون مسائل حقوقی آب و برق سخن گفت و اظهار داشت: مجموعه مسئولین حقوقی این وزارتخانه باید با خلاقیت‌های نوین، بتوانند نوآوری و خدمات نوینی به شرکت‌های متبوع خود و مردم بزرگوار کشورمان ارائه نمایند، چرا که پیگیری روش‌های قدیمی و سنتی، ممکن است در شرایط کنونی پاسخگوی مسائل نباشند و لذا حتماً با ابداع خلاقانه نوآوری‌ها، روش‌های جدیدی را عملیاتی نمائیم و پرونده‌های موجود در مراجع قضایی و سازمان ثبت اسناد را به پیش ببریم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرنیرو از کمبود هماهنگی و وحدت رویه بین استان‌ها در اجرای قوانین، گلایه کرد و گفت: باید با موشکافی و هماهنگی مؤثر و دقیق و احصاء موفقیت‌ها، کارهای حقوقی را به پیش ببریم.

او موضوع مستندسازی پرونده‌ها و املاک را در امور حقوقی آب و برق امری ویژه دانسته و با اشاره به عملکرد شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در این خصوص که امسال پایان پروژه مستند سازی در این شرکت است، را بسیار مطلوب توصیف و ابراز امیدواری کرد که این موفقیت در سایر شرکتهای آب و برق نیز نمود عینی مطلوبی داشته باشد.

لزوم بررسی دقیق پرونده‌ها، داشتن برنامه زمانبندی مشخص و مدون در طرح مسائل و مستندسازی‌ها، مدیریت زمان در پی گیری پرونده‌های قضایی، حذف رفت و آمدهای غیر ضرور، ضرورت کسب مهارت و برگزاری کارگاه های آموزشی، توجه و اظهار نظردر قراردادهای شرکت، تلاش برای کاهش پرونده‌ها، پیشگیری از بوجود آمدن هزینه‌های زاید، استفاده از ظرفیت‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در استان ها، موضوع بهره مندی شرکت‌ها از امریه سربازی و افزایش 10 برابری ظرفیت امریه سربازی در وزارت نیرو با افزایش دامنه تحصیلی گسترده در این خصوص و توجه جدی به قانون جدید استفاده کنندگان غیر مجاز از آب و برق و قانون بهینه سازی مصرف آب که در سال 96 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، از دیگر مواردی بود که انجم شعاع معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو در این نشست برای حاضرین تاکید و تبیین نمود.

او در پایان سخنان خود پیرامون تعیین حدود و تعیین بستر رودخانه‌ها با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گزارشی ارائه داد.
در ادامه این نشست، محمد امانی، مدیرکل حقوقی وزارت نیرو نیز طی سخنانی ابتدا با اشاره به اهمیت وجود شورای حقوقی در سطح وزارت نیرو و نگاه منطقه‌ای آن، این شورا را ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق اهداف خدمت رسانی صنعت آب و برق کشور دانسته و سپس به معرفی ترکیب این شورا و کمیسیون‌های زیر مجموعه آن در صنعت آب و برق، آبفا و نیروگاه‌ها پرداخت.

او افزود: چالش‌های صنعت آب و برق در کمیسیون‌های چهارگانه، به عنوان بازوی شورای حقوقی وزارت نیرو در ابعاد مختلف حقوقی بحث و تبادل نظر و چاره اندیشی می‌گردد.

او سپس ضمن قدردانی از انجم شعاع به خاطر تلاش ویژه در تصویب قوانین استفاده کنندگان غیر مجاز از آب و برق و بهینه‌سازی مصرف آب در مجلس شورای اسلامی و ایجاد هماهنگی‌های مؤثر در کمیسیون‌های مختلف در صحن مجلس صمیمانه تشکر کرد.

امانی در ادامه سخنان خود، پیرامون چگونگی واگذاری انشعابات آب و برق از بعد حقوقی برای هر نوع ساخت و ساز، مبارزه با انشعابات غیر مجاز، لزوم رعایت مقررات قانونی در واگذاری انشعابات، تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال، ضرورت حل اختلاف ما بین شرکت‌های وزارت نیرو، لزوم بهره مندی از وکلای با سابقه در دعاوی و تاکید دولت بر تقویت این موضوع، توجه به قوانین دیوان عدالت اداری، لزوم تعامل با روسای دادگستری‌ها، تلاش برای تکمیل پرونده‌های حقوقی در صنعت آب و برق و بهره مندی از نرم افزارهای جامع حقوقی و ... مواردی را برای حاضرین تشریح کرد.

درپایان این نشست هریک از مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های آب و برق استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد حوزه مربوطه، به برخی پرونده‌های خاص در شرکتهای متبوع خود اشاره کردند و سئوالاتی نیز مطرح نمودند.

در این نشست افشین روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان و رئیس شورای انسجام بخشی مدیران آب و برق استان طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، یکی از ارزشمندترین موارد در مدیریت آب وبرق استان را یکپارچگی، هم صدایی و یکدلی مدیران و مسئولین آن دانسته و اظهار داشت: این تعامل ویژه، منجر شده تا ما بتوانیم با دلگرمی خوبی کارها را پیش ببریم بطوریکه شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در سالهای متمادی معمولاً رتبه‌های بالاتری را در عملکرد و ارزیابی‌ها داشته است و امور حقوقی این شرکت، همواره تمامی موارد را بصورت ویژه و جدی در محاکم حقوقی پی گیری می‌نماید.

میلانی همچنین ضمن تشریح برخی پروژه‌های مهم این شرکت و حل و فصل بموقع مشکلات معارضین آنها، پیرامون صیانت از اراضی و حریم خطوط در این شرکت، گزارشی ارائه داد.

او درپایان، از تهیه نرم افزاری بر پایه استخراج و تعیین موقعیت نقاط جغرافیایی با مشخصات حریم و املاک در شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان خبر داد.

این نشست یک روزه با حضور رضا انجم شعاع معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو ترتیب یافت، محمد امانی مدیر کل دفتر حقوقی وزارت نیرو، اعضای شورای حقوقی وزارت نیرو، مدیران عامل آب و برق آذربایجان شرقی و مدیران دفاتر حقوقی صنعت آب و برق استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، و اردبیل به عنوان منطقه 3 کشوری وزارت نیرو، برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970590

وب گردی

وب گردی