مردم نگران کالا‌های اساسی نباشند

کالا‌های اساسی همچون شکر، برنج، روغن و حبوبات با ارز دولتی به وفور ذخیره سازی شده و حداقل تا یکسال نیاز مردم را تامین خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، گفت: در چند روز گذشته برخی از خبر‌ها در فضای مجازی و برخی نشریات مبنی بر کمبود کالا‌های اساسی، موجب نگرانی در بین شهروندان شده بود،در حالی که تمامی انبار‌های مایحتاج مواد غذایی از کالا پر و ذخیره این کالا به میزان کافی انجام شده است.

همتی افزود: کالا‌های اساسی همچون شکر، برنج، روغن و حبوبات با ارز دولتی به وفور ذخیره سازی شده و حداقل تا یکسال نیاز مردم را تامین خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه شهروندان به هر میزان که بخواهند می‌توانند کالا دریافت کنند، اظهارداشت: کالا‌ها با نرخ مصوب دولت در بازار عرضه می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: ۲۵ قلم کالای اساسی برای حداقل یکسال ذخیره سازی شده و روزانه به بازار مصرف ارسال می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان به دیگر استان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

رحیمی رییس ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: مرغ و گوشت قرمز در انبار‌های سازمان جهاد کشاورزی به میزان کافی ذخیره شده است و مردم نگران کمبود این کالا‌ها نباشند.
او افزود: با جوجه ریزی‌های انجام شده، تولید مرغ دراستان افزایش یافته و قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

رحیمی، در خصوص واردات گوشت قرمز هم گفت: این کار به میزان لازم انجام شده و برای یکسال آینده ذخیره سازی انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 970609

وب گردی

وب گردی