افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس نیست

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی قوانینی برای مبارزه با معضل قاچاق در کشور دارد، بنابراین در این راستا خلا قانونی احساس نمی شود که ما دوباره قانونی را برای این موضوع وضع کنیم.

حسین امیری خامکانی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص برنامه مجلس برای مقابله با قاچاق سوخت در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی قوانینی برای مبارزه با معضل قاچاق در کشور دارد، بنابراین در این راستا خلأ قانونی احساس نمی‌شود که ما دوباره قانونی را برای این موضوع وضع کنیم.

او تصریح کرد: قطعاً استفاده از کارت هوشمند سوخت یکی از راهبردهای اصلی برای مبارزه با افزایش قاچاق سوخت است که جایگاه‌داران سوخت را صرفاً در اختیار رانندگان کارت سوخت قرار دهند. راه دیگر مدیریت عرضه و تقاضای مصرف سوخت است که ستاد مبارزه با کالای قاچاق در این زمینه فعالیت می‌کند. لذا در مجلس نیازی به قانون جدید نداریم.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال که متأسفانه با وجود اینکه سوخت‌گیری با استفاده از کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود اما بازهم شاهد افزایش قاچاق این فرآورده در کشور هستیم، اظهار کرد: باید به‌صورت بهینه مصرف را در کشور مدیریت کرد همچنین بحث نظارتی بر عرضه فرآورده‌های نفتی در کشور تقویت شود تا بتوانیم از طریق این مسیر جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

خامکانی در رابطه بحث افزایش قیمت بنزین نیز گفت: در حال حاضر مبحثی در این خصوص در دستور کار دولت و مجلس نیست و این امر مهم بستگی به شرایطی دارد، اگر بتوانیم نیاز داخلی را تأمین و وابستگی به واردات نداشته باشیم قطعاً این اتفاق رخ نخواهد داد.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم سال نیز شروع شده است، بعید می‌دانم که قیمت بنزین افزایش یابد در حال حاضر در دستور کار دولت و مجلس نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در خصوص تحریم جدید نفتی ایران گفت: سناریوی آمریکا برای توقف صادرات نفت ایران به‌هیچ‌وجه عملی نخواهد شد، با توجه به دیپلماسی حرفه‌ای که در وزارت نفت وجود دارد، بدون تردید محموله‌های نفت خام را به بازارهای جهانی صادر می‌کنیم و مشکلی برای فروش نفت نخواهیم داشت. بسیاری از کشورها نیز که امروز با آمریکا همراهی می‌کنند از این موضوع کاملاً آگاه هستند.

امیری خامکانی با بیان این‌که ایران سال‌هاست تحریم است، اما نفت خود را روانه بازارهای جهانی کرده، گفت: نفت ایران با دیپلماسی انرژی در بازار فروخته می‌شود و تحریم نفت ایران بی‌تأثیر خواهد شد.

او تاکید کرد: اگر نیاز باشد ما زیرساخت‌ها را مهیا می‌کنیم. در همین راستا کارگروه سران سه قوه تشکیل شده است تا بتواند قوانین و مقررات دست و پاگیر را برطرف کند.

امیرخامکانی خاطرنشان کرد: ما در این شرایط سخت تحریم که جنگ اقتصادی علیه کشوراست به‌طور یقین قوانین و شرایط خاصی را برای عبور از این برهه سخت اعمال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970622

وب گردی

وب گردی