مشارکت بسیج برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در کشور

با امضای توافق‌نامه‌ای بین فرمانده مرکز بسیج وزارت نیرو، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور و رئیس ساتبا تولید انبوه نیروگاه‌های خانگی و کشاورزی با سازماندهی نیروهای بسیجی سراسر کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صبح امروز (یکشنبه) تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور و مرکز بسیج وزارت نیرو منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که توسط داود طارمی فرمانده بسیج وزارت نیرو، علی اصغر شهبازی رئیس بسیج مهندسین و سیدمحمد صادق‌زاده رئیس سازمان ساتبا به امضا رسید، مقرر شده است با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات تبلیغی، آموزشی و اجرایی بسیج در قالب گروه‌های جهادی به‌منظور ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و کوچک در راستای اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه صنعت برق کشور استفاده شود.

همچنین به منظور ایجاد هم‌افزایی برای توسعه نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور به‌ویژه نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس در مناطق محروم و روستایی با بهره‌مندی از توان فنی و اجرایی بسیج، این مهم از طریق حمایت‌های لازم از سوی وزارت نیرو، ساتبا و سازمان بسیج کشور محقق خواهد شد.

گفتنی است، از تاریخ امضای تفاهم‌نامه به مدت دو سال، مفاد تفاهم‌نامه ضمانت اجرایی دارد و پس از آن با موافقت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 970644

وب گردی

وب گردی