حبس ابد دوباره برای رهبر اخوان

محمد بدیع،رهبر (مرشد عام)سابق اخوان المسلمین، امروز در دادگاه جنایی منیا به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، محمد بدیع،رهبر (مرشد عام)سابق اخوان المسلمین، امروز در دادگاه جنایی منیا به حبس ابد محکوم شد.

وی درخصوص حوادث شهر العدوه که در طی آن چند نهاد دولتی و من جمله مقر پلیس مورد حمله و آتش زدن و غارت قرار گرفت و یک افسر نگهبان نیز کشته شد،به همراه تعدادی دیگر از هواداران اخوان المسلمین محاکمه شد.

متهمان این پرونده محمد بدیع، رهبر اخوان‌المسلمین و ۸۰۷ نفر دیگر هستند که دادگاه برای بدیع و ۶۴ نفر دیگر حکم حبس ابد صادر کرد.

صدور حکم حبس ابد برای بدیع در حالی است که اخیرا نیز دادگاه جنایی قاهره وی را در پرونده مربوط به تحصن هواداران «محمد مرسی» در میدان رابعه‌ العدویه در سال ۲۰۱۳ به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه همچنین ۷۵ نفر از اعضا و طرفداران گروه اخوان‌المسلمین را در همین پرونده به اعدام محکوم کرده بود که در میان آنها نام «محمد البلتاجی»، «عصام العریان»، «وجدی غنیم»، «عاصم عبدالماجد» و «عبدالرحمن البر» به چشم می‌خورد.

تاکنون جلسات زیادی جهت صدور حکم برای متهمان این پرونده برگزار شده است و در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۴ دادگاه جنایی الجیزه حکم حبس ابد بدیع و تعدادی دیگر از متهمان این پرونده را صادر کرد، اما دادگاه فرجام‌خواهی در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۵ این حکم را ملغی و رأی به محاکمه مجدد داده بود. سال قبل نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

کد خبر: 970647

وب گردی

وب گردی