ایران بر پایبندی 100 درصدی اعضای اوپک تاکید دارد

نماینده ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به پایبندی 100 درصدی به توافق اوپک ممانعتی ندارد ولی بیش از آن را نمی پذیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین کاظم پور اردبیلی گفت: ما از همکاری همه کشورها استقبال می‌کنیم و حضور ما در این جلسه برای همکاری درباره وضعیت بازار است .
کاظم‌پور اردبیلی خاطر نشان کرد در خصوص کاهش تولید برخی کشورها بحث‌ هایی شده است اما تاکنون نتوانسته اند تولید نفت را افزایش دهند.
نماینده ایران در هیات عامل اوپک در ادامه تاکید کرد ، ایران تولید نفت خود را همچنان ادامه می دهد.
او در مورد موضع گیری های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص بازار نفت و اوپک نیز گفت، او با گستاخی در امور اوپک دخالت می کند و قصد باجگیری از برخی اعضا را دارد. ترامپ مدعی است این کشورها مورد تهدید هستند در حالی که کسی در منطقه مورد تهدید نیست.
دهمین جلسه کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) صبح یکشنبه در الجزیره پایتخت الجزایر آغاز به کار کرد.
این کمیته به ریاست عربستان و با حضور نمایندگانی از 24 کشور و از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. گفته شده وزیران انرژی 10 کشور در این اجلاس حضور دارند.
حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در هیات عامل اوپک، ریاست هیات ایرانی شرکت‌کننده در این اجلاس را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970650

وب گردی

وب گردی