آزادسازی قیمت لوازم‌خانگی در بازار، مساوی با افزایش قیمت‌ / ارائه مجوز افزایش 15 تا 18 درصدی لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص بحث آزادسازی قیمت در بازار لوازم خانگی گفت: این‌کار نه تنها تاثیری بر کاهش قیمت لوازم در بازار ندارد، بلکه موجب افزایش قیمت نیز می‌شود.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص بحث آزادسازی قیمت در بازار لوازم خانگی گفت: این‌کار نه تنها تاثیری بر کاهش قیمت لوازم در بازار ندارد، بلکه موجب افزایش قیمت نیز می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه بیان کرد: تولید کنندگان هر 15 روز باید مواد اولیه را تهیه کنند؛ اما با توجه به افزایش قیمت نمی‌توانند لوازم را با قیمت قبلی به بازار عرضه کنند، به همین دلیل سازمان حمایت اجازه افزایش قیمت 15 تا 18 درصدی قیمت نهایی شده را با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه به تولید کنندگان داد و از آن‌ها خواست تا قیمت تعیین شده را در سامانه 124 اعلام کنند تا با این روش از گران‌فروشی عده ای افراد سودجو جلوگیری کرد.

طحان پور در رابطه با وضیت کنونی بازار گفت: بازار نسبت به دو ماه گذشته هیچ تغییری نکرده و در مورد آینده نیز نمی‌توان نظری داد.

او در رابطه با مباحث مطرح شده راجع به اینکه اگر لوازم خریداری شده تا 48 ساعت استفاده نشوند گارانتی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود، اظهار کرد: این حرف‌ها شایعاتی بیش نیست و صحتی ندارند. بعضی از کارخانه ها پس از فروش کالا و نصب آن، کارتون اجناس را پاره می‌کنند تا از سودجویی عده‌ای جلوگیری شود.

طحان‌پور تاکید کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که بعضی افراد پس از نصب، دوباره کالا را باز می‌کنند و پس از بسته بندی مجدد، آن را به بازار عرضه می‌کنند تا با قیمت بالاتر به فروش برسانند، به همین علت برای جلوگیری از این سودجویی ها، این اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 970772

وب گردی

وب گردی