رشته های دانشگاه آزاد باید متناسب با نیاز منطقه ارائه شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: رشته‌های دانشگاهی و سرفصل‌ها باید به گونه‌ای طراحی و ارائه شوند که هر رشته متناسب با نیاز منطقه بوده و منجر به کارآفرینی شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی 5 شهریورماه در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی که به ریاست وی و با حضور معاونان و روسای استان‌ها در واحد تبریز برگزار شد، تاکید کرد که دانشگاه آزاد اسلامی باید با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌های لازم به مرحله‌ای برسد که در سال 1404 انتخاب اول داوطلبان تحصیل در دانشگاه، مدرسان و محققان باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین دو روز بعد در مراسم آغاز فعالیت واحد تهران غرب در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خواست که نظرات خود را برای تبدیل این دانشگاه و انتخاب اول دانشجویان، پژوهشگران و مدرسان در سال 1404 ارائه کنند.

دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افق 1404 این دانشگاه، اظهار داشت: همانطور که دکتر طهرانچی تاکید کردند، چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل شدن به انتخاب اول دانشجویان، مدرسان و پژوهشگران است و برای تحقق این چشم‌انداز باید همه اجزای ستادی و اجرایی دانشگاه همت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس سوق رشته‌ها و آموزش دانشجویان به سمت کارآفرینی و اشتغال‌زایی را یکی از عوامل مهم در تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول عنوان کرد و افزود: رشته‌های دانشگاهی و سرفصل‌ها به گونه‌ای طراحی و ارائه شود که هر رشته متناسب با نیاز آن منطقه بوده و منجر به کارآفرینی شود تا دانشجویان علاوه بر اینکه در زمان تحصیل متخصص پرورش داده می‌شوند، پس از فارغ‌التحصیلی هم بتوانند بدون وابستگی به دولت وارد بازار کار شوند.

وی استانداردسازی آموزش و علم را از دیگر عوامل موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید از نظر کیفیت آموزش، انجام طرح‌های پژوهشی، معیشت اعضای هیات علمی و کارکنان و... خود را به استانداردهای روز دنیا نزدیک کند و با برقراری ارتباط و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های معتبر جهان به دانشگاه اول کشور تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه توجه به موضوعات فرهنگی در دانشگاه یکی از مطالبات خانواده‌های دانشجویان است، گفت: خوشبختانه در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت‌های این دانشگاه تنها معطوف به موضوع آموزش نبوده و مسئولان این دانشگاه و در رأس آن دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بر تعلیم همراه با تربیت و پرورش قوه عاقله دانش‌آموزان سما و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید دارند.

دکتر کاوه پیشقدم مسئله محور بودن را از دیگر موارد تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه نسل جدید دانست و اظهار داشت: اکنون بزرگ‌ترین معضل کشور موضوع اقتصاد و معشیت است و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی باید نسبت به برطرف کردن دغدغه خانواده‌ها برای تحصیل فرزندشان در این دانشگاه و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور اقدام کند که خوشبختانه در مدت کوتاه اخیر اقدامات خوبی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دو بانک قرض‌الحسنه برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به دانشجویان انجام شده است.

این مسئول دانشگاهی با تاکید بر لزوم نوآوری در شته‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل شدن به انتخاب اول دانشجویان و محققان و مدرسان باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد. با ادامه مسیر گذشته نمی‌توان به این افق رسید؛ بنابراین باید رشته‌های سنتی و کلاسیک متناسب با پیشرفت علم و فناوری به روز شده و رشته‌های بین رشته‌ای بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 970799

وب گردی

وب گردی