اطلاعات پارک های مقاصد محبوب گردشگران

برای کسب اطلاعات پارک‌های مقاصد محبوب گردشگران پیشنهاد می‌کنم مطالب زیر را بخوانید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پارک آهو ها کوالالامپور مالزی پارک آهو کوالالامپور به مساحت دو هکتار، بخشی از باغ دریاچه های کوالالامپور است که زیستگاه گونه های مختلف آهو ها و گوزن ها است. بازدیدکنندگان پارک آهو کوالالامپور میتوانند نزدیک آهو ها شوند، آن ها را نوازش کنند و به آن ها غذا دهند، و علاوه بر آن از طبیعت سرسبز با برکه های زیبا و هوای خنک آن لذت ببرند. در کنار موش آهو های بسیار کوچک که به آنها کنسیل [Kancil] هم گفته می شود ( کوچک تر از یک گربه خانگی )، گونه های مختلف دیگری از آهو ها و گوزن ها نظیر گوزن زرد ( گوزن هلندی )، گوزن خالدار و گوزن سمبر در این پارک در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارند.اطلاعات بیشتر در مورد تور مالزی در سایت سفر باتو موجود است.

پارک آهو ها مالزی کوالالامپور مسیر رفتن به پارک آهو کوالالامپور پارک آهو کوالالامپور با فاصله کمی از پارک پرندگان قرار دارد و ورودی آن رایگان است. این پارک واقعا شایسته بازدید است بخصوص اگر شما در باغ دریاچه ها حضور داشته باشید و سرگرم بازدید از بخش های مختلف آن باشید نظیر : پارک پرندگان کوالالامپور، بنای یادبود ملی مالزی، باغ ارکیده، خانه ی پارلمان مالزی، یادبود تن عبدالرزاق و پارک پروانه های مالزی. اتوبوس های تندرو KL101 و یا KL112 در مسیر خود از مجتمع دایابومی [Dayabumi] عبور می کنند که از این مکان تا پارک آهوهای کوالالامپور فاصله کوتاهی است که می توان با کمی پیاده روی به آن جا رسید. به علاوه، مسیر راحت تر دیگری برای رفتن به پارک آهو ها اتوبوسهای گردشگری Hop-On-Hop_Off می باشد، پس از سوار شدن در ایستگاه یادواره تون عبدالرزاق [Tun Abdul Razak] پیاده شوید و از اینجا مسیر کوتاهی تا پارک است.

پارک فیلارمونیک فضای سبزی در باکو

پارک فیلارمونیک باکو واقع شده در خارج از دیوارهای شهر قدیمی به تازگی بازسازی شده است. اسم رسمی پارک، پارک فرماندار یا پارک وحید است. پارک از کنار سالن برگزاری کنسرت فیلارمونیک آغاز شده و در کنار سواحل دریای خزر امتداد می یابد. دکتر کامیل ابراهیموف، محقق ارشد مرکز حفاظت تاریخی و معماری ایالت قدیمی شهر، نگاهی به چگونگی ایجاد این پارک سرسبز در باکو دارد. در مورد تور باکو می توانید جزئیات بیشتری را در سایت بخوانید.

فیلارمونی

در سال ۱۹۰۷ وقوع یک آتش سوزی موجب از بین رفتن ساختمان تابستانی مجمع عمومی شد. پس از آن زمینی به وسعت ۳۴۶۰ متر مربع به ساخت ساختمان جدید مجمع عمومی، یک تالار کنسرت، مرکز اجرای فضای باز و رستوران اختصاص یافت. ساختمان مانند دیگر بناهای ساخته شده در آن سال های باکو سبکی ایتالیایی با تلفیقات شرقی و غربی داشت. تالار کنسرت فیلارمونیک با گنبد چشم نواز و دو برج کوچک به اتمام رسید. در آن زمان مردم می گفتند این ساختمان به مسجدی با دو مناره شباهت دارد.

ساختمان زیبا با ابعاد وسیع، همراه با تراسی مشرف به باغ بیشتر شبیه به قصر قصه های دنیایی بچگی است.

از میان مطالب پیشین سایت : جاذبه های خوراکی در کشورهای توریست پذیر

مسیرهای زیر زمینی

مسیرهای زیر زمینی که قدمت آن ها به قرن ۱۹ میلادی بر می گردد در بازسازی های اخیر ورودی پارک توسط افرادی که در حال باز سازی پارک فیلارمونیک بودند کشف شد. راه ورودی آن یک حفره است به تونل هایی که احتمالا در دهه ۱۸۷۰ یا ۱۸۸۰ میلادی ساخته شده ند. ارتفاع تونل ها به اندازه قد انسان و نیم متر عرضشان است. طول تونل ها به ۲۰۰ متر می رسد. ابتدا به سمت جاده و پس از آن به سمت دریا می رود.

محققان احتمالا میدهند هدف از ساخت این تونل ها استفاده از آن ها به عنوان سیستم فاضلاب بوده است. یکی دیگر از احتمالات که دلایل خوبی هم دارد این است که تونل در قرون وسطی ساخته شده است و هدف اصلی آن برای تامین آب باکو بود و بعدا به سایر موارد تبدیل شد.

اکتشافات باستان شناسان

تحقیقات باستان شناسان در پارک فیلارمونیک باکو به نتیجه جالبی در بخش جنوب غربی پارک ختم شد. بخش های مرکزی قلعه در قرن دوازدهم ساخته شده بودند. همچنین این باستان شناسان یک لوله آب یا فاضلاب قدیمی در شهر قدیمی یافتند. که جنس این لوله ها از سرامیک بود.

به طرز عجیبی این لوله ها موازی با سطح زمین کشیده نشده اند. سوراخ های با ابعاد ۵۰*۴۰ سانتی متر درون صخره ها ایجا شده. جالب است که لوله های از جنس رس از طریق این سوراخ ها عبور می کند و با شیب زیاد به سمت پایین می روند. می توان فرض کرد که لوله های سرامیکی، لوله های آب بودند که به سمت چاه های زیر زمینی می رفتند. یا لوله فاضلاب بودند و به یک راه آب قدیمی متصل می شدند. در نقشه زیر می توانید محل دقیق قرار گرفتن این باغ را ببینید.

ورودی قدیمی باغ

تنها یکی از ورودی های قرن ۱۸ پارک فیلارمونیک باکو سالم مانده است که نزدیک به دروازه جنوبی ایچاری شهر قرار دارد. این دروازه عمود برا دیوارهای اصلی قلعه است. از پنج کتیبه سنگی که بر روی آن حک شده است، مشخص می شود که ورود به کاخ سال ۱۳۸۴ ساخته شده است. کاخ در ابتدا یک سازمان خیره بود و چند سال بعد به یک کاروان سرا تبدیل شد. در اوایل قرن ۱۹ هنگامی که باکو به تسخیر ارتش روسیه در آمد یک سرباز خانه در این منطقه تاسیس شد.

زیباترین پارک ها و فضای سبز در بلگراد

به دلایل مختلفی ، بلگراد را شهر خاکستری میخوانند. شهری که پر از آپارتمان های بزرگ و گاهی قدیمی است. اگر قصد دارید همین روزها تور صربستان را در برنامه تعطیلاتتان بگنجانید، بد نیست ادامه این مطلب را بخوانید تا دید بهتری نسبت به بلگراد پیدا کنید. برخی از افراد شاید فکر کنند در این شهر نمی توانند فضای سبز زیبا و پارک های وسیع و تماشایی بیابند اما در این شهر نقاط سرسبزی وجود دارد که لیاقت دیده شدن دارند. اگر به فضای سبز و قدم زدن در پارک های زیبا علاقه مند هستید می توانید به پارک های بلگراد سر بزنید.مطالب خواندنی در مورد تور صربستان را از دست ندهید.

این شهر در طول زمان همانند اکنون زیبا نبوده است. بلگراد تابحال درگیر ۱۱۵ جنگ بوده و ۴۴ بار نیز سوخته و ویران شده است، اما امروزه این شهر در صلح به سر برده و میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری فراوانی از جمله نمایشگاه‌های کتاب، فستیوال‌های موسیقی، فیلم و … است.

قلعه کالمگدان ( Kalemegdan Fortress )

قلعه کالمگدان با فضای سرسبز و زیبایی که دارد بدون شک یکی از مهم ترین نقاط نه تنها در بلگراد بلکه در صربستان به شمار می رود. کالمگدان به دو پارک تقسیم می شود که معمولا آن را پارک بزرگ و کوچک می خوانند ، و چشم انداز شهر از بالای دیوارهای این قلعه بسیار تماشایی است. برخورد رودخانه های ساوا و دانوب به جزیره گریت وار منظرهای ایجاد کرده است که برخی آن را شاعرانه می خوانند. کالمگدان هنگام غروب به رومانتیک ترین پارک این شهر تبدیل می شود.

تاشماجدان (Tašmajdan)

پارک تاشماجدان شاید به زیبایی و ابهت کالمگدان نباشد اما گاهی اوقات یک فضای ساده و زیبا نیز برای گذراندن اوقات کافیست. این پارک را با نام تاش نیز میشناسند ، پارکی که در مرکز شهر واقع شده است و در دهه اخیر دستخوش تغییرات بسیاری شده است. یکی از محبوب ترین کلیساهای شهر بلگراد ، به نام کلیسای سنت مارک، نیز در این پارک واقع شده است.

پارک کاراجورج ( Karadjordje )

این پارک یکی دیگر از پارک هاییست که در مرکز شهر در کنار کلیسایی معروف قرار گرفته است. این بار کلیسای زیبای سنت ساوا را در کنار این پارک خواهید یافت. این کلیسا در سال 1806 یک کمپ نظامی سربازان صرب بوده است و سربازانی که در جنگ جان خود را از دست داده اند نیز در این کلیسا دفن شده اند. این پارک زیبا محل مناسبی برای ریلکس کردن و آرامش داشتن است.

تاپچیدر (Topcider)

برای بازدید از این پارک دیدنی باید از شهر خارج شوید ، اما مطمئن باشید 100% ارزشش را دارد. پارک جنگلی تاپچیدر یکی از سرزنده ترین نقاط در یک قرن اخیر بوده است که اولین بار در نوشته های یک گردشگر عثمانی در قرن 17 به آن اشاره شده است. تاپچیدر همچنین اولین پارک خارج از مرکز شهر بلگراد است. فضای آرام و رویایی این پارک کاری می کند در آن گذر زمان را گم کنید.

پارک های خوب مشهد

اگر عازم حرم مطهر آقا امام رضا هستید، اگر می خواهید زیارتی مسافرتی و تفریحی فوق العاده ای را با تور مشهد داشته باشید و اگر نمی خواهید تنها در اتاق ها و یا هتل های مشهد اقامت کنید، حتما سری به پارک های بزرگ و پرطرف دار مشهد، این شهر بزرگ و مهمان نواز بزنید. در کنار اماکن دیدنی مشهد نظیر باغ پرندگان، باغ وحش وکیل آباد، باغ گیاه شناسی و... ، پارک ها و بوستان های زیادی در این شهر قرار دارد که در ادامه معروف ترین و بزرگ ترین پارک های مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد که پیشنهاد می شود پیش از سفر باتور مشهد بخوانید:

لیست پارک های دیدنی مشهد

1. پارک کوهستانی مشهد

دومین پارک بزرگ مشهد، پارک کوهستانی ایت که در جنوب غربی مشهد در انتهای خیابان کوهستانی قرار گرفته است. در این پارک که یکی از زیباترین پارک‌های ساخته شده در ایران است که با تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور و دو کوه سنگی کم ارتفاع جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد. از سفر به مشهد تنها لذت ببرید و در ارتفاع این پارک سنگی از منظره زیبایی حرم و شهر مشهد لذت ببرید.

نشانی پارک کوهستانی: مشهد، انتهای خیابان دکتر شریعتی

2. پارک ملت مشهد

یکی از بزرگ ترین و پربازدید ترین پارک های مشهد، پارک ملت با مساحت 72 هکتار است که دارای امکانات تفریحی مهیج و مناظر دیدنی بسیاریست. در این پارک تمام افراد خانواده از بزرگ تا کوچک می توانند لحظات خوش و خوبی را سپری کنند. از جاذبه های محبوب این پارک چرخ و فلک غول پیکر آن است که بزرگ ترین چرخ و فلک خاورمیانه محسوب می شود.

نشانی پارک ملت مشهد : خراسان رضوی - مشهد 10 کیلومتری مسجد گوهرشاد، ضلع شمال غربی میدان آزادی

3. ارک طبیعی 7 حوض مشهد

ای پارک که در هفت کیلو متری شهر مشهد قرار دارد، دارای 7 حوضچه طبیعیِ زیبا با منظره بسیار زیباست، همراه با خانواده و یا دوستان می توانید در کنار حوضچه های آب زلال این منطقه یک بازی شاد داشته باشید، از تماشای زیبای این پارک لذت ببرید و یا در طبیعت بکر، دست نخورده و آرام این پارک به صدای آب گوش جان فرا دهید

رفتن به پارک طبیعی 7 حوض به خصوص برای کسانی که می خواهند از هیاهوی شهر فرار کنند و انرژی دوباره کسب کنند به شدت توصیه می شود.

برای رسیدن به زیباترین پدیده و جاذبه طبیعی شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کنید. بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده، به دوراهی می رسید. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدید تا به میدان مانندی برسید. اگر قصد سفر به این منطقه رو دارید باید بدونید بعد از رسیدن به این میدان باید اتومبیل تان را پارک کنید، حدود 2 کیلومتر از مسیر رو پیاده طی کنید تا به «هفت حوض » برسید. به دلیل و جود سنگ های صاف و صیقلی باید جانب احتیاط را پس از ورود به منطقه فراهم نمود. به گردشگران توصیه می شه حتی المقدور و به علت کوهستانی بودن منطقه بین طلوع تا غروب آفتاب از محیط طبیعی و دلپذیر این مکان استفاده کنید و وسایل و لوازم مناسب از قبیل کفش، لباس و... به همراه داشته باشید.

نشانی پارک طبیعی 7 حوض : خراسان رضوی - مشهد ۷ کیلومتری مشهد

4. پارک علمی پروفسور بازیما مشهد

یکی دیگر از پارک های محبوب و معروف خراسان رضوی، پارک علمی پروفسور بازیما با مساحت حدود ۲۴۰۰ متر، یکی از پارک های موضوعی در ایران است که مرتبط به سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم (علوم تجربی) بوده و با تلفیق حوزه های سرگرمی و آموزش موفق شده تا فضایی مفرح و آموزنده را برای خانواده ایرانی فراهم آورد.

نشانی پارک علمی پروفسور بازیما مشهد: مشهد، بلوار خیام شمالی، در در طبقه چهارم مجتمع وصال واقع در منطقه گردشگری سپاد مشهد واقع شده است.

5. پارک دریاچه وکیل آباد

اگر می خواهید از طبیعت زیبای اطراف مشهد لذت ببرید، حتما به بازدید دریاچه وکیل آباد بروید. این پارک نزدیک ترین ییلاق در فاصله 8 کیلو متری شمال غربی مشهد قرار گرفته است.

در این پارک از تماشای دریاچه و درختان بلند و کهن این پارک از شلوغی ها و هیا هوی شهر فرار خواهید کرد. تماشا و گشت و گذار در دریاچه وکیل آباد را هرگز فراموش نکنید چرا که زیبا ترین زیبایی ها و جذابیت های ظبیعی را در آن شاهد خواهید بود.

آدرس دریاچه وکیل آباد : خراسان رضوی - مشهد وکیل آباد

6. باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد که درست در مرکز شهر در کنار یکی از خیابان های قدیمی شهر واقع شده، اولین پارک تفریحی مشهد می باشد که به دلیل قدمت کهن از اهمیت خاصی برخوردار است. جالب است بدانید که در آن زمان به دلیل نزدیک بودن این پارک به ارگ حکومتی و واقع بودن آن در مرکز شهر، این باغ محل اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی بوده است پس از زمان دور این پارک دارای اهمیت ویژه ای بوده ک آن را از دیگر پارک ها متمایز می کرده.

امروزه نیز باغ ملی دارای جذابیت ها و دیدنی های زیبا و بسیاریست که هرساله تعداد زیادی گردشگر، مسافر و طبیعت دوست را مجذوب خود می کند، گویا که این پارک راز سخن با دل آدمی را کشف کرده است.

بخش های مختلف این پارک با انواع چنارهای قدیمی و درختان مختلف و گونه های گیاهی و گلکاری و چمن و فضای سبز مزین شده و محل تفرج و تفریح و استراحت شهروندان مشهد می باشد.

آدرس باغ ملی مشهد : خراسان رضوی - مشهد خیابان خسروی، خیابان امام خمینی

انتهای پیام/

کد خبر: 970805

وب گردی

وب گردی