نشست نقش دانشگاه در حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد

نشست نقش دانشگاه در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد واحدبوکان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشستی با موضوع نقش دانشگاه در حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در واحد بوکان برگزار شد

این نشست که با حضور کارکنان دانشگاه در اتاق جلسات این واحد برگزار شد در ابتدا یداله رشیدی معاون اداری و مالی دانشگاه گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان حمله تروریستی اهواز را که منجر به شهادت جمعی از مردم بی‌گناه و نظامیان سرافراز کشورمان شده است را محکوم می کند

رشیدی در ادامه افزود : این اقدام جنایتکارانه نشانه عجز، ناتوانی و حقارت دشمنان در برابر ملت شریف ایران اسلامی است و به طور قطع این جنایات، خللی در عزم راسخ، همدلی و اتحاد ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی ایجاد نمی‌ کند.

رشیدی از اهمیت و نقش برجسته دانشگاه در مبارزه با جنگ نرم دشمن گفت و ادامه داد: دانشگاه و بخصوص دانشجویان و نخبگان ما باید بعنوان افسران جنگ نرم بتوانند محتوای غنی و ارزشی دفاع مقدس را تقویت و به اقشار جامعه تزریق کنند.

رشیدی از نقش مسئولان و اساتید دانشگاه برای انتقال فرهنگ برآمده از دفاع مقدس سخن گفت و تأکید کرد، مجموعه دانشگاه باید دست در دست هم آرمانها و ارزشهای دفاع مقدس را به نسل‌های جدید انتقال دهند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: واحد بوکان در ارائه 2 واحد درس آشنایی دفاع مقدس، برگزاری نشستها و نمایشگاها و برنامه های متنوع فرهنگی در این خصوص، یکی از دانشگاه‌های فعال در سطح شهرستان و حتی استان بوده است.

رشیدی تأکید کرد: روایات سال‌های رشادت رزمندگان در ۸ سال جنگ تحمیلی را باید درست بیان کرد چرا که دفاع مقدس آنقدر تأثیرگذار است و نیازی به بزرگ‌نمایی و تحریف نیست.

به گفته وی، حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متعلق به تمام اقشار جامعه ایران بخصوص دانشگاهیان می باشد

معاون اداری و مالی واحد بوکان افزود: برنامه امروز دشمن استحاله این نظام و انقلاب است و بیشتر بر روی جوانان و دانشجویان این مرزو بوم متمرکز شده اند.

وی افزود: تمامی قومیت‌ها، اقلیت‌ها، اقشار و جناح‌های کشور در دفاع مقدس مشارکت و نقش فعال داشته‌اند و در این حماسه بزرگ، هم‌نظر و هم‌عقیده هستند و این نشان از اتحاد و همبستگی ملت بزرگ ایران است.

کد خبر: 970829

وب گردی

وب گردی