آقای وزیر، مستضعفان و ما ادراک مستضعفان!!

فاصله نجومی زندگی برخی از مسئولان ارشد دولتی با مردم باعث می شود که آنها درد مستضعفان و فقرا را درک نکنند و همین مسئله اثری منفی در رفتار و کردار آنها می گذارد که در نتیجه باعث تلخ‌کامی ملت می شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حاشیه سازی های اخیر دولت باعث شده تا افکار عمومی قدری نسبت به کابینه دوازدهم حساس تر از قبل شود. این حاشیه ها از نقل قول ها و صحبت های وزرای دولتی نشأت می گیرد و باعث می شود که مردم با افکار و نوع تفکر دولت بیشتر آگاه شوند که خود می تواند نعمت بزرگی برای ملت ایران باشد.

شایان ذکر است در همین چند روز اخیر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت که در افکار عمومی تا چندی قبل دارای وجهه ای مبارک داشت و حتی از او به‌عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری درسال1400 یاد می‌کنند اظهار نظری را ابراز داشته که باعث تحیر افکار عمومی شده است. در کلیپی ویدیویی شاطری به وزیر بهداشت از قیمت بالای فیزیوتراپی شکایت می‌کند که از قاضی‌زاده هاشمی می‌شنود: «فکر می‌کنی فیزیوتراپی چی کار می‌کنه؟ یک حوله‌گرم باید بذاری. خودت ببند به پاش کاری نداره.» در این‌هنگام صدای حضاری که در آنجا قرار داشتند بلند می شود. اینجا است که شاطر با مشکلاتش تنها می ماند و وزیر با همراهانش از کنار او خنده کنان می گذرد.

توهین وزیر :

با کمی تامل و تحقیق در می یابیم چنین اظهار نظرهای که به نوعی توهین به شأن مردم بوده باز هم قبلا از سوی وی سر زده است. به همین خاطر هم باید به ماجرای بازدید این وزیر دولت دوازدهم از مرکز اورژانس شهرستان بدره اشاره کرد. در جریان این بازدید سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز اورژانس شهرستان بدره شماری از مردم حاضر در محل نسبت به کمبود امکانات پزشکی و درمانی در شهرستان به وزیر بهداشت گلایه کردند.


در این بین یکی از مسؤولان دولتی در شهرستان سخنان مردم را تأیید کرده که با اعتراض شدید وزیر بهداشت مواجه می‌شود و سخنان تندی از سوی وزیر در حضور مردم عنوان می‌شود، به‌طوری که در پاسخ به این فرد می‌گوید، «خیلی غلط کردی بی‌شعور! اگر من بگذارم یک روز دیگر اینجا کار کنی.»

اما با چنین اظهار نظراتی باید گفت وزیر بهداشت کمی از آن سمت وسوی خدمت‌گزاری و صبری که باید در خصوص مردم به‌عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی داشته باشد فاصله گرفته و ریشه این موضوعات را هم شاید می‌توان در فاصله داشتن قاضی زاده هاشمی از سطح زندگی مردمی که حالا در فشار اقتصادی قرار دارند جست‌وجو کرد . با این حال نقل قول های طلایی وزیر بهداشت گویا تمامی ندارد. وی در اظهار نظر دیگری طی مراسم افتتاح اورژانس هوایی و دانشکده پرستاری و مامایی در پردیس دانشکده پزشکی نیشابور گفت: «فعلأ مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلأ همین هستیم».

در خصوص چنین اظهار نظری باید گفت اگر مدیریت دولت به بدی پیش رفت و باعث وخیم تر شدن اوضاع شد مردم نباید چیزی بگویند و یا خواسته های خود را به گوش مسئولان برسانند؛ زیرا با این کار اعصاب و روح روان یکدیگر را آزار می دهند. هرچند می‌شد چنین روند و رفتاری را از وزیر بهداشت انتظار داشت؛ زیرا سطح زندگی قاضی زاده هاشمی با سطح زندگی مردم عادی فاصله فاحشی دارد و همین فاصله باعث می شود تا درد مردم برای او قابل درک نباشد. وزیر بهداشت در گفت و گوی تلویزیونی بدون هیچ ترسی خود را یک فرد پولدار می خواند و حتی اذعان می کند که پورشه هم سوار می شود. آیا چنین شخصی می تواند وضعیت ملتی که برای خرید پراید چهل میلیونی به مضیقه افتاده اند، درک کند؟ پرایدی که در فضای مجازی از آن به عنوان وسیله قتل مردم یاد می شود.

بیمه پولش را می دهد

اما چنین اظهار نظراتی فقط از سوی وزیر بهداشت نبوده بلکه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم یدطولایی در چنین اظهارنظرهایی دارد که باعث آزرده شدن خاطر ملت شده است.

در حالی که حادثه تلخ برخورد دو قطار در سمنان و کشته و زخمی شدن برخی از هموطنانمان افکارعموی را جریحه‌دار کرده بود، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این حادثه بیان کرد:‌ «همه مسافران تحت پوشش بیمه‌اند و از این نظر جای هیچ نگرانی نیست.» چنین صحبتی که در لفافه نشان می دهد جان انسان ها ارزشی ندارد باعث واکنش مردم در فضای مجازی شد و تبعات منفی برای وزیر راه و شهرسازی به همراه داشت که منجر به استیضاح وی در مجلس شد. هرچند آخوندی از این استیضاح توانست سالم بیرون آید؛ اما روح و روان مردم از چنین اظهار نظری جریحه دار شد و ملت چنین صحبتی را فراموش نخواهند کرد. نتیجه رای سلسله وار مجلس به کابینه حسن روحانی و همچنین مشخصا به عباس آخوندی نه تنها باعث نشد وی دست از ادبیات ناصحیح خود بردارد بلکه در مورد دیگری وزیر راه و شهر سازی دست به توهین به یک خبرنگار زد. جریان از این قرار است که وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا ایرباس سوم وارد شده به ایران مرجوعی کشور کلمبیا است، گفته بود: «مرجوعی یعنی چی، این حرف‌های عجیبی است. خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد.»

وزیر راه و شهرسازی در ادامه پاسخگویی به افکار عمومی میکروفون خبرنگار را گرفته و می‌گوید: «شما حرفه‌ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمی‌آورید، بروید بابا.»

محرومان تا آخر می مانند:

چنین سخنان و اظهار نظرات مسئولان ارشد دولت دوزادهم که نشان می‌دهد در برابر افکار عمومی قائل به پاسخگویی نیستند و حتی در مواردی برای مردم گردن‌کشی می کنند؛ اما باید دانست چنین صفات و رفتاری در خور مسئول جمهوری اسلامی ایران نیست. مسئولانی که طبق گفته بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی باید خدمت‌گزار مستضعفین باشند. امام بارها تاکید فرمودند: «گمان نمی‏‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.» همچنین امام راحل همواره از پابرهنه‌ها و زاغه نشینان به عنوان «ولی نعمت» یاد می کردند و خواهان خدمت گزاری بیشتر به آنها بودند. ایشان در سخنانی نغز و زیبا در این‌باره فرمودند: «به مستضعفان و مستمندان و زاغه ‏نشینان که ولی نعمت ما هستند خدمت کنید.»

همچنین حضرت امام در اظهار نظر دیگری فرموده‌اند: «تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌‏بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعی انقلاب‌ها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.»

با چنین اوصافی باید گفت مسئولانی با خط انقلاب تا انتها خواهند ماند که درد مردم و مستضعفان را چشیده باشند و سطح زندگی شان نزدیک به سطح زندگی آنها باشد. مسئولان هرچه از مردم دور شوند و فاصله بگیرند در نهایت به ضرر خود آنها تمام خواهد شد؛ زیرا تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است هر فردی که ملت را همراهی نکند خیلی زود از چشم آنها افتاده و دیگر نتوانسه به فعالیت خود ادامه دهد.

خبرنگار: مجید فاضلی

انتهای پیام/

کد خبر: 970849

وب گردی

وب گردی